Tuesday, March 8, 2011

Interlok: Pariah

NIAT penulis Interlok tersangat mulia tetapi golongan pencetus isu `pariah' yang membakar novel Interlok (dan gambar penulisnya) adalah golongan yang tidak berhati mulia!

15 comments:

Waqheh said...

itu adalah golongan hati paria malaria..

haziq pratama said...

yess! setuju. tak semua otak rakyat Malaysia matang.

Aku said...

itu la... tak ada benda lain ke yang nak dibakar?
bakarlah sate ke, ada juga faedahnya..

Fa-T said...

jahil sejarah... mungkin menyebabkan mereka begini...

koklia bergetar said...

Aku sokong kau! Yeah!!

Deme-deme tu semua baru je selesa keluar dari sistem tu kat india.

Tiba-tiba terdengar balik pulak kat sini.Tu yang menggelepur tak tentu hala tu.Lagipun...bukan bijak sangat kaum-kaum ni.

Dah terbukti dah deme ni tak faham bahasa malaysia.Bukan nak baca elok-elok.haha...

Biarkan mereka terjun dengan paria-paria mereka.

Led said...

baru jap tadi dok borak ngan sorang lowey, mmg kat mesia ni, sistem kasta tu masih kuat.ramai ya murtad dari jadik pariah.bangsa sendiri pun masih kuat kekal kan kasta camtu sampai ke hr ni.

mahathir bin mamak nasi kandaq said...

lama lu tak memblog,lu dah bosan berFB ka

Hashim Zabidi said...

Mereka hanya mulia disisi kejadian yang dilahirkan sebgai kaum dibenci di negeri sendiri lalu dikutip Inggeris dtg kemari buat pengankut tahi...

AMMOSHAM said...

india pun melayu, jawa pun melayu, cina pun melayu, bende melayu?

entah apa bende melayu ni.

mira said...

saye cuma mahu bg saranan....
bila membaca, baca lah dengan hati terbuka...try to understand ape y kamu baca...n faham kan jenis bacaan itu....

MAZEMIE MAZ said...

golongan berpariah...

iDAN said...

tak semua faham apa yang tersirat... tapi bab surat saman ke, surat hutang ke... cepat pulak jelasnya...

susil magar said...
This comment has been removed by the author.
Anonymous said...

i memang tak faham. kenapa si melayu ini asyik kutuk org india?
sebab ada agama sendiri ke?
sebab ada kesenian sendiri ke?
sebab ada tulisan sendiri ke?
sebab ada bahasa sendiri ke?
dah la ikut agama,tradisi,bahasa,tulisan,ciptaan orang lain.[melayu].
walaupun india masih ikut adat lama, tak pernah ikut atau anut orang lain.
kalau betul -betul melayu hebat, tunjuklah satu benda yang melayu punya?

Anonymous said...

klw india dah tak rasa selesa duduk kat M'sia,g balik negeri la....kat sana tu sume org yg sebangsa,nk trlingkup ke,trbongkang ke,lu pnya pasal la pariah...