Saturday, July 16, 2011

Apa sumbangan anda untuk negara?

APA sumbangan anda untuk negara? Gua? Bayar cukaiiiiiii! Cukai tanah, cukai api, cukai air, cukai angin, cukai jalan, cukai lesen, cukai tol, cukai itu cukai ini, cukai mamak malah cukai untuk kencing di KLCC! Bayangkan pelan-pelan, tutup mata, heningkan kepala, akan ternampak pelbagai cukai yang lu orang kena bayar sampai mati!

18 comments:

Aku said...

Salam Bro, nyawa pun kena cukai...

kalau tak bayar, tak bernyawa nantinya...

wakd said...

mohon copy di FB saya

Inui Takumi said...

apa sumbangan negara untuk anda??
-harga barang naik!!!

Musang Si Guntang said...

...hmm..bertambah bertamadunnya dunia & masyarakat..maka akan meningkatlah kesedaran...dari kesedaran terbitlah kepelbagaian dalam percaturan kehidupan seharian..hinggalah kepada bab cukai..manusia hidup untuk mencari kesempurnaan..maka untuk memdapatkanya di zaman sekarang..perlulah kita membayar..termasuklah cukai..

sememangnya logic capitalist adalah begitu Inul..tiada yang akan turun kembali..kerana rentak alam setiap benda hidup perlu maju kehadapan..

capitalist ada pro & consnya..

Pena Marhaen said...

hidup susah,mati pun susah..

sudah mati lagi kina pigang bendela..


hehehe.

cukai itu,cukai ini.apa pun tak boleh.semua pun ada cukai.

Hashim Zabidi said...

Duduk dalam Negara Cukai.

Fa-T said...

nak berak pun dikenakan cukai

Anonymous said...

wa pun bayar cukai jadi wa pun nak amik harta bapak lu sikit boleh pasal wa pun bayar cukai pe...

mamai said...

hidup bayar ufti sampai mati...

bidin said...

banyak lagi yang lu x bayar pyan..

Anonymous said...

Inui Takumi, harga barang naik tu perkara biasa, tambah2 bila waktu perayaan nak sampai.

Jangan "barang" naik tak tentu arah sudahlah ...

Anonymous said...

mau tak mau apa cukai pun kita kena bayar!

mari kita usaha kecik2 supaya dapat duit bayar cukai2 ni ...

Anonymous said...

x nak bayar cukai bolehhh saja..lu pegi la duduk dalam hutan..

Fazrol Bin Che Isa said...

Kalau ditanya apa sumbangan untuk negara? Aku tak pasti nak bagi jawapannya. Apakah negara perlukan sumbangan atau pengurusan negara itu yang memerlukan sumbangan?

Tentang cukai yang pakcik pyan cerita dalam entrinya kali ini, aku cuma boleh kata macam ni..

> Hujan emas di negara orang; Hujan batu di negara sendiri.

Anonymous said...

bai...lu kalau tak nak bayar cukai gi pindah kat negara somalia.

SynicalMind said...

cerita pasal cukai cibai ni buat gua nak angkat satu jari tengah kat depan muka si pembuat dasar! memang dasar...

misnona said...

apa sumbangan PM kepada negara? ini aku tak tahu nak jawab. susah sebab kena memikirkan empat hari empat malam di tepi jalan yang sibuk menghala ke parlimen.tapi sumbangan tukang kebun, pak guard, tukang sapu nampak sumbangan mereka, sumbangan PM aku tak nampak.

IBU TIJA said...

Syukur alhamdulillah saya ucapkan kepada ALLAH karna atas kehendaknya melalui MBAH RAWA GUMPALA saya sekaran sudah bisa buka toko sendiri dan bahkan saya berencana ingin membangun hotel dan itu semua berkat bantuan MBAH RAWA GUMPALA,saya tidak pernah menyanka kalau saya sudah bisa sesukses ini,atas bantuan MBAH RAWA GUMPALA yang telah memberikan nomor selama 3x putaran dan alhamdulillah itu semuanya tembus bahkan beliau juga membantu saya dengan dana ghaib dan itu juga benar benar terbukti,MBAH RAWA GUMPALA juga menawarkan minyak penarik kepada saya dan katanya minyak ini bisa digunakan untuk berbagai jenis keperluan dan baru kali ini saya temukan paranormal yang bisa dipercaya,,bagi teman teman yang ingin dibantu untuk dikasi nomor yang benar benar terbukti tembus atau dana ghaib dan kepengen ingin membeli minyak penarik silahkan hubungi MBAH RAWA GUMPALA di 085316106111 ini benar benar terbukti nyata karna saya sendiri yang sudah membuktikannya. BUKA BLOG MBAH RAWA GUMPALA