Sunday, November 9, 2008

demokrasi

aku keluar rumah menghirup oksigen
ketika mamalia spesies maun dan maging
menari dan bertelanjang di parlimen

33 comments:

cikgu jawe said...

tp aku bukan reptilia tau. hehe

Ajami Hashim said...

agaknya spesis dua alam tu bro! amfibia! hahaha!

Pyanhabib said...

cikgu jawe & ajamihashim,
hoih, lajunya lu orang merayau blog gua!

cikgu jawe said...

aku lg laju. aku sempat baca draf lu. hahaha!

NoorSham said...

Akhirnya bro pyan bersuara setelah menyepi seminggu dua nih...

pedas tarasa kalau mamalia di parlimen tu baca blog bang pyan nih...

Cikgooden ...(Selumbar Emas). said...

mamalia mamalia itu juga makan nasik macam kita....cuma yg beza lauknya

Ajami Hashim said...

gua laju sikit jer dari cyber-trooper parti politik bro! bunyi2 perkataan 'parlimen' atau 'telanjang' memang cepat dikesan! hahaha!

Kakak Tiri said...

Menci tul. Buang duit bikin parlimen mahai kebabai. Beik kasi depa sembang kat Starbucks ajer. Kita sembang kat Setarbak cukup ah.

"Demokrasi terpimpin kepalahotak kau berjambul!"

Sapa kata ya??!!

pemikir lapuk said...

dan aku kemuntahan melihat ketelanjangan mereka

ubilepih said...

ha..ha..ha..wa suka tengok dia orang makan nasi sambil telanjangan di Parlimen...aisemennnn!!!

hafiz said...

asal beruk jadi berukla kot. hahaha

H.E.H said...

boleh saya sambung..

di saat itu ia meraung, bersahut
suara sumbang
hanya retorik semata

ada penonton terpaku
terkejut,
dan ada pula yg buat tak tahu..


http://malim-muda.blogspot.com/

azhar said...

Demo-crazy

CikguSepajo said...

Budak sekarang tak faham maun dan maging, dia orang guna herbivore dan carnivore ...

pye:rudz said...

diorang perasan ke tidak satu dunia boleh melihat kerenah mereka? hahaha padan muka.

orangjahat said...

mungkin mereka sejenis
senjata api yg melepaskan tembakan kearah yg tidak menentuh..
masalahnya kawan gua dah sangkut malam td..
bangdat sama Polis Durjana Malaysia!
tapi setahu gua, 9 nov 2008 tuh untuk setahun bersih, dan sepatutnya serba kuning,
tapi apsal semua yg datang macam lari tajuk dengan memakai baju IM WITH RPK?
bukan die dah lepas ke?
ape lagi nak?


P/S: bro, 29 nie lu pegi ke usman awang nye tribute kat kl?
branie jumpe sane laa

pemandu teksi said...

kalau betul dia orang telanjang orang pertama yang gua nak tengok ialah azalina said. betul ke wanita dia tuh..??? huhuhu

marhaen mat ruzi said...

wei, ni teman ler yang sama a.g.i masa kamu minum teh cina. bukan binatae ler...heh,heh

marhaen mat ruzi said...

wei, ni teman ler yang sama a.g.i masa kamu minum teh cina dulu tu.bukan binatae ler...heh, heh..tak kan tak ingat.

Nadia said...

maun & maging? hehe..olskool lah! cayalah, bro! long live olskool..;-)

Pyanhabib said...

noorsham,
malas tulis blog

cikgudeen,
mamalia spesies makan nasik!

ajami,
ha!

kakaktiri,
duit kwsp banyak lagi!

pemikirlapuk,
:)

ubilepeh,
makan nasi sambil telanjang?
imposibel!

hafiz,
hah hah!

h.e.h
:)

azhar,
:0

cikgusepajo,
budak lama pula tidak faham
hervivore, carnivore

pye:rudz,
tak perasan la tu.

orangjahat,
tribute usman awang? tengok la.

pemanduteksi,
ha? :)

marhaen,
ha?

nadia,
maun maging olskool hah ha!

j or ji said...

puitis dan sinis.

Danielle_Corleone said...

Agaknya bila mereka mahu membeli pakaian bro? hehe.

pemikir lapuk said...

tringin nak tgk pyan baca sajak dlm pang lima....

orangjahat said...

pyan, soalan untuk kau.
dan kau kene jawab.

kau setuju tak bila ada orang
nak satu kan semua orang malaysia
menjadi satu bangsa MALAYSIA?
kau rase malaysia nie nak jd mcm indonesia ke?
kau setuju tak dengan libralisasi?

one love said...

deme memang suka bergaduh kat parlimen!
penat2 rakyat mengundi deme!

sampai je kat parlimen, masing2 lupa diri!
lupa yang deme tu WAKIL RAKYAT, maknanya wakil buat rakyat...

masuk je dalam tu, masing2 nak tunjuk pandai!
masing2 nak tunjuk lagak dan terer!

akhirnya, kisah2 rakyat, sikit je terbela... lebih banyak membela kata2 deme sendiri! asalkan deme glemer, takper...

"biar je rakyat menderita! biarkan je rakyat tertanya2" sedangkan deme lalalala dalam rumah parlimen tu ha!


semuanya drama! memang patut deme tu datang dengan telanjang!

:p

Najwa Aiman said...

Ada pun! Tiga stanza je. Cukuplah. Asal padat.

~♥ UmmiAnni ♥~ said...

mereka menari rentak yg berlainan..namun masih lagi dengan tarian yg sumbang..

telanjang mereka satu kemegahan..kerana tubuh masih berbungkus...

Anak Bumi said...

demokrasi bukan Tuhan sembahan.

jOnOs said...

Biarkaaannn...

Biaarkaannnn....

Abdul Hadi said...

muzium xjauh dari bangunan parlimen..spesis2 tu baiknya
diawet jadi pameran ke muzium
negara malaysia boleh.

one love said...

tapi deme best jugak :p

aamz said...

bro...dalam parlimen tu dah takde oksigen sebab tu mamat-mamat tu skizo...