Thursday, September 17, 2009

gua meracau di luar pagar, yeah!

gua tidak ada baju raya baru, tidak beli seluar dan kasut baru. gua juga tidak main mercun, bunga api atau meriam buluh tetapi gua gumbira kerana, gua akan beraya dengan dua kolum (ulang: dua kolum!) untuk gua lepas tensen: satu dalam majalah gedung kartun (klik sini) dengan tajuk `racau' dan satu lagi bertajuk `luar pagar' dalam mstar online, jengok mstar online @ suara alternatif atau terus jengok sini.

gua juga sudah lama,
.....tidak mandi sungai.

68 comments:

aint-super-woman said...

Gua pun tak beli baju baru, kasut baru, beg baru, tudung baru, jam baru, gelang baru, cincin baru...tapi gua pun tetap GUMBIRA !!

Bro Pyan,

SELAMAT MENYAMBUT AIDIL FITRI dari saya dan suami ( Atip ) Kalau bro ingat lagi masa di Damansara dulu, Atip kata dia dgn Hitler selalu kejutkan bro bangun pagi)..hehehe

mamai said...

biar tak bergaya janji kita tetap beraya tak gitu bro pyan...

jo said...

seluar dalam raya je yang belum beli lagi nih...haihh~

aku said...

biarlah pokok haram,
biarlah ngopi haram,
biarlah ketawa haram,
walaupun gua tak pijak kepala lembu..
gua tetap gumbira.

speckurosaklagi said...

salam aidilfitri bro pyan..

Ajami Hashim said...

SELAMAT HARI RAYA MAAF ZAHIR BATIN tuan!!!

muahhh! :-)

kulupSakah said...

rumah gua ada swimming pul

Sysop said...

Gua nak beraya gak.. tapi kompeni gua kerja nih nak bangkrap la pulak bulan 10 nih...

JimAlifSiin said...

Tabik bos!

Ya habibi,
Salam 'Idil Fitri hak ke-1430.
Terimalah kad yang x seberapa ni...

http://picasaweb.google.com/lh/photo/csBlYM65cI2YkScKLMIISg?authkey=Gv1sRgCI_d1JWFosDyEA&feat=directlink

Ampuan Awang said...

bro pyan...

http://ampuanawang.blogspot.com/2009/09/satu-malaysia-tapi-kita.html

lihatlah...

Basuh Baju said...

yg ptg jgn lupa mandi..hehe

Rositah Ibrahim said...

Salam Bro Pyan, Selamat hari raya.

amalhaj said...

buangkan "bio pape asel bergaye". pakai pulak "bior beraye asel jgn pape". ok bro pyan. hepi2 semedang.

abgBro said...

btoi tu bro...tak kan nak bior kan budak2 kecik jer gumbira...org2 tua mcm 'kita' pun nak gumbira jgakk...

luar pagar pun luar pagar lah! janji gumbiraa...

gemagong said...

salam aidil fitri...yang raya bukan baju dan seluar baru....racau bro racau dalam sedar dan penuh kesedaran

relevan said...

Salam Pyan..adakala hidup jd sunyi sepi..hilang batas ruang waktu..terhad dan sendirian berhad :=)

Gua beraya sakan kerana gua berpuasa dgn penuh..meski pun berbaju Melayu yang 4 tahun sudah..

a.k.u.p.e.n.t.o.i said...

slamat raye beb..lu blik taiping singgah dataran..kasi mandi..haha..

Lionel Azry said...

gua mampu beli bundle je

pye:rudz said...

selamat hari raya aidilfitri.
maaf zahir batin.

Nizam.Ariff said...

Brader, mandi sungai pada subuh-subuh Aidilfitri (kalau dapat) memang nostalgik...

Selamat Hari Raya.

MagnusCaleb said...

bang, ucapan ini buat sekeluarga, selamat hari raya

azhar said...

tahniah utk 2 kolum itu..

lu best..sebab tu dapat 2 kolum..

tak de pakaian raya baru pun tak pe..

Semoga bro pyan beraya dgn hati yang best..

Shemmi said...

gua dah siap2 beli baju raya tahun lepas..

GUMBIRA boleh dtg dari benda yang lama juga

dariana said...

سودارا فيان حبيب
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
سلام عيدالفطر المبارك هجرة 1430
من العائدين والفائزين
معاف ظاهير دان باطين
جمفوت كرومه ساي هاري راي ننتي
سودارامو عبدالهادى بن محمد سكلوارك دكوت بهارو كلنتن دارالنعيم
*كالاو تاكوت دفوكول اومبق اوسه برومه دتفي فنتاي*

noorlara said...

kalau nak mandi sungai pastikan sungai yg masih suci....hahahahaha

Selamat menyambut Syawal, takde persalinan raye takpe jgn takde perasaan nak raye tu kes berat!

ubilepih said...

Congrat!!! Mystar tak nak kartun ke?
Jom mandi sugai bro..wa tahu banyak sungai2 best kat malaya ni..ha..ha..kita mandi sampai kecut..

bijen m. said...

lu meracau di luar pagar.
gua amek galah tolong jolokkan.

nanti gua hantar kuih raya, ketupat lemang sume kat lu.
jgn risau.

Abdul.Fatah.Firdaus said...

jom mandi sungai. buat trip. gerenti ramai join. serius ni. ;)

baginda® said...

Kami warga ERA PASCA ingin mengucapkan Salam Lebaran kepada semua pembaca blog ini... DAN....

Walauapepun....

Ampun maaf daripada kami andai...

TERkasar bahasa
TERsilap pukul
TERambil barang
TER'pau' duit
semua TER2 yang lain

Ikhlas dari kami warga Era Pasca:
Naruto Sensei & baginda®

A.Shukri Elias said...

Selamat Hari Raya Bro Pyan

gotahlantun said...

KALAU DILAPEK SEBESAR KUKU,
KALAU DIBENTANG SEBESAR ALAM,
KALAU HILANG DICARI,
KALAU HANYUT DIPINTAS,
KALAU TENGGELAM DISELAM,
DATANG BIAR NAMPAK MUKA,
KALAU PERGI BIARLAH NAMPAK BELAKANG,
JAUH DIPANGGIL,
DEKAT DIGAMIT,
SEUNTAI SALAM SEJAMBAK KATA,
DEGUP BICARA MENGHIRIS RASA.
MAAF DI PINTA ......

SELAMAT LEBARAN!

tauficq. mohammad said...

yok bang pyan ke masjid....malam terakhir...moga2 kta bertemu pada ramadhan yg akan datang...InsyaAllah..

iDAN said...

Aku juga amat rindu berkubang dingin jernih Alor Kiteh Mat Jadi tapi sayang ianya telah ghaib ditelan lombong.

Apakah Sungai Perak masih sejernih dulu? Aku pernah hilir mudik di alirnya dengan penuh saratnya cinta tapi tidak kesampaian.

Aku juga pernah mandi di air jernih cuma berkain batik, menangkap seluang rindu dengan kanak-kanak.

Aku pun lama tak mandi sungai kasih... bagai Pyan! segalanya semakin menitik kenangan. Amat ku rindukan.

lonelyroseblack said...

tahniah!dan selamat meracau :)

b.tan said...

salam lebaran brader,
aku pun sama macam lu, bukan tak mahu beli tapi lapan orang anak + satu emak = over bajet. dan seorang bapak pun mengalah setelah menang membeli untuk anak bini.
aku: raya tetap raya!!!

Fa-T said...

Sambut raya... mandi sungai... SEJOK!

Amatt De'bugis said...

selamat hari raya bro.lu dah meracau di luar pagar...


aku hanya mandi air perigi je...air sungai dah terLACUR

jane said...

salam hari raya aidil fitri buat saudara pyanhabib dan keluarga,

saya pun dah lama x mandi sungai...teringin pulak.

ijoks2009 said...

Selamat hari raya kembali Abg Pyan.Terima kasih sudi menjengok blog saya

~♥ UmmiAnni ♥~ said...

Salam Aidilfitri buat Abg Pyan sekeluarga..

nak duit rayaaa...!!

azman shah said...

slmt hari raya maaf zahir batin dari aku untuk anda

nmz_7890 said...

selamat hari raya aidilfitri kpd pyanhabib

terimakasih sudi jenguk blog sy:)

y u z said...

bro pyan,

gembira laa kita seadanya dengan puasa kita yang belum tentu juga sempurna.

terima kasih jenguk2 juga buku hitam saya. =)

Selamat Hari Raya!

yohteh said...

SELAMAT HARI RAYA..!

rai said...

Salam bro pyan,

Alamaaaaakkkkk dukacita dimaklumkan tape Kg Sri Wangi tu dah hancuss ibarat ditembak meriam buluh.Kena tanya Grand Brilliance ni.Huhu...

Raihani.

abu muaz said...

Mandi sungai! ya memang seronok....tapi bro.pyan sungai kita banyak dirosakkan oleh tangan-tangan kapitalis yg mengopak kayu balak kita.

wook said...

mandi sunat raya kat sungai
sinemaskopik abis..
salam lebaran bro.

Amalina said...

Salam Aidilfitri buat en. Pyanhabib dan keluarga.

zul mamak png said...

salam aidul fitri maaf zahir dan batin

ALBANJARI said...

salam aidil fitri buat bro Pyan yg dihormati serta keluarga. Selamat hari raya.

zali said...
This comment has been removed by the author.
terompahkayu said...

selamat raya ke empat bro! gua pun tarak apa baju2 baru ni. selamat makan lemang dan selamat raya sana sini.

nabil fizri said...

mandi leklo abg pyan.
gua tarak pakaian baru..
yg pentign kiwa baru..
betol?

zali said...

tak lambat wa nak ucap selamat beraya kot...

zaman wa zaman lu mungkin 'feel' raya tu dah tak ada tapi bagi anak-anak...ini la masanya baju baru,mercun...baru raya!

tahniah kerajaan m'sia yang berjaya mengekalkan keamanan untuk dapat syawal di sambut tanpa masalah dengan izin Nya.

selamat beraya...maaf.

love wooden shoes said...

salam...

selamat hari raya...

violet said...

Salam Aidilfitri

nak mandi sungai? jom pi kampung saya...heeee..

ujang said...

salam 6 syawal bro pyan...dah jauh dah berjalan...enjin dah makan minyak itam...heh!overhoul..heh!..kopak...

DrSam said...

salam hari lebaran bro. dua kolum dapat duit raya beb.

nahmy said...

ingat jolok cempedak je diluar pagar...rupanya meracau pun boleh nooo... salam lebaran & maaf zahir batin pak Pyan. ceria selalu...

sniper said...

selamat hari raya buat bro & keluarga. terima kasih kerana sudi singgah ke blog gua ...... sori lambat respon mabok laut n ketupat

Teacher said...

mandi sungai kat ulu yam esok...

daLyaanoon said...

rai kasih Allah!
selamat hari raya bro pyan!

edolah said...

pyan...lu meracau di luar pagar, tak ngapa...tp jgn jd buah cempedak yg di luar pagar..nanti diambil galah kena jolokkan...susah lu beb!

akiart said...

bukan kalau rajin klik
WAJIB KLIK!!

blackpurple @ jowopinter said...

sungai pun dah jadi longkang bro', berkonkrit tebingnya....

salam idul fitri...

.:HalogAmora:. said...

mandi sungai?....haha..saya juga rindu utk mandi sungai...tp sy tak nak ingat pada rindu itu karana terselit pahit d celah2 kerinduan....ah!

hamba said...

tahniah tuan.. moga pena tuan bisa jadi setajam mata panah!

Lan Jeniang said...

brader, kalau lama tak mandi sungai takpe, jangan lama tak skodeng orang mandi sungai sudahla.. boleh kurang pahala puasa.