Monday, September 28, 2009

nota raya

pilihan raya sebenarnya untuk mengesahkan kepada yang di sebelah sana untuk terus memerintah dan mengesahkan yang di sebelah sini agar sentiasa dicabar untuk terus bertanding.

* menjelang pilihan raya kecil bagan pinang

32 comments:

Basuh Baju said...

kalau hari raya? hehe

JimAlifSiin said...

Teringin nak makan lemang cicah rendang lembu kat Teluk Kemang...

akiart said...

YB manalah pulak yg akan meninggal dunia bulan depan?

(apsal nyawa2 PM2 berat2 semuanya?)

abuyon said...

salam bro pyan,

Berikan anak pensel warna dan buku
agar mereka belajar memangkah
yang mana satu

Nabil Fizri said...

mengesahkan?
dah disahkan. ha3.









akiart,
time raya haji lak!

mamai said...

raya niemungkin lagi besar angpownyer kot

amirnazrin said...

kita beraya je la bang.tak payah pilihan.
selamat hari raya bang.jemputla ke rumah.tapi kalau abg dtg saya bawak g ngeteh kat nz je la.

benludin said...

wah!!

ada iklan meggi

AKUOKU said...

akhirnya, menyahut cabaran....

kulupSakah said...

penat gua mengemas blog ni yg penuh sawang dah lama tak updet

aku said...

den donga cito kek sano kubu kuat dio..
kito tengok kuat mano, kontal mano kubu dio..

pisey itu aku said...

mano lomang nyo?

aha.

abang besi said...

assalamualikum..pyan habib my hero!kyg mkn rendang?hehehe...

terompahkayu said...

kalau makan banyak sangat. sy pernah terberak kat rumah orang hahahaha selamat makan2 bro! selamat berumah terbuka!

abgBro said...

undi pos dikekalkan adalah utk memastikan pihak sebelah sinun menang dgn cara menipu...haa!

Pyanhabib said...

basuhbaju,
raya untuk orang yang berpuasa...

jimalifsin,
lemang cicah rendang di teluk kemang... khabarnya bersepah rumah terbuka

akiart,
keh keh keh!

abuyon,
kalau ilmu kira-kira, pangkah bererti salah!

nabil,
selamat hari raya.

mamai,
angpower!

amir,
ya, kita raya saja.
(nz? hem!)

benludin,
bajet lepas raya.

akuoku,
tercabar.

kulup,
blog bersawang tandanya kepala pun dok bersawang!

aku,
engko dengo, belum tengok...

pisey,
lemang raya atau lemang pilihan raya?

abangbesi,
janji tidak kena `rendang' masa pilihan raya!

terompah,
kah kah kah!

abgbro,
undi pos yang tidak diposkan.

Fa-T said...

mencabar untuk bertanding... lagi meriah kalo tambah lada api sama santan....

pye:rudz said...

berpilihanraya di hari raya?
heh.

jo said...

ahahahha...mati2 saya ingat story pasal hari raya aidilfitri...

Ampuan Awang said...

aduh... bagus punya cerita bro

relevan said...

Selesai Hari raya kita berpilihan raya pula..dan bakal muncul lah hantu2 Raya.. ( pengundi hantu raya )..dok gitu bro pyan?..

gotahlantun said...

bagaikan perut bertemu pusat!

mari kita tengok siapa yang terlebih boroy.....haha..

DURI PALAS said...

Salam bro,
hari raya baru ni gua pun terpikir..kenapa Tuhan buat pilihanraya?

amalhaj said...

ko jolobak ko jolobu
cili api dimasak lomak
baru den jumpo sawah lebar
ingin nak jadi tok guru
dok bawah ketiak omak
tolok komang apo kabar?

ubilepih said...

Malaya paling banyak raya ho..hoo..hoo

hai said...

raya yang belum lagi tamat!!

Panglipulara© said...

moga pilihanraya ini tidak mencemarkan hari raya...

Selamat hari kemenangan bro pyan sekeluarga...

cerpelai said...

Dua-dua pun berjiran sebelah-menyebelah..

hamba said...

salam.. kawan cadangkan masing-masing buat markas terbuka bila masa berkempen nanti...

mesti meriah!

penanggah said...

akhirnyer isa samad gak yang dapek..

Lan Jeniang said...

Japanese Encephalitis (Wabak Babi) muncul di Bukit Pelanduk semasa Isa Samad berkuasa.

Kini, Isa Samad pula muncul di Bagan Pinang ketika Influenza A H1N1(Selsema Babi)berkuasa.

"Ingat Babi, Ingat Parpu Kari, Ingat Isa"

iDAN said...

Emmm! Undi Pos, sana tu ada kem askar, apakah perajurit kita punyai hak kebebasan mengundi?. Atau undi Pos yang tak dipos?. Emmm!

(Dakyah?)