Tuesday, September 29, 2009

nota bagan pinang

isa bin samad, menang!
mahathir bin mohamad, kalah!
baca sini dan sini

43 comments:

relevan said...

Salam bro pyan..
Bravo2 Isa bin Samad..kan melangkah bergaya diBagan Pinang..itu pun kalau berjaya menghadapinye..
Andai tersilap percaturan..alamat :)

Segala segalanye terserah kepada takdir..

hai said...

untung sabut timbul.....tapi pelik,x de muka lain ke????

gemagong said...

katakan tidak pada ISA...opssssss

Duniaku said...

Dumb and Blind.....

Basuh Baju said...

Mahathir kalah atau UMNO kalah?

Isa menang atau KJ menang?

hahaha

rahmat haron said...

mestileer, antara Zana Zian ngan Madey, Najib pilih Isa.

aint-super-woman said...

and it shows that....it is alright to get involve in `POLITIK WANG' !! kalut...kalut....

aku said...

sawang dh tak do, laju plak lu update bro..
meh kito rayo dibagan pinang plak..

Lan Jeniang said...

Fakta Menarik Tentang ISA SAMAD

Gelaran: Isa Pendek
Ketinggian: Pendek
Hasil Negeri: Kerbau Pendek
Hukuman Rasuah: DiPendekkan 3 tahun
Senarai calon: Paling Pendek (satu nama saja)
Jawatan Akhir: Menteri Wilayah terpendek (hanya 1 tahun saja)
Jawatan Umno: Naib Presiden paling pendek tempoh(digantung sebab rasuah)

Nabil Fizri said...

isa kalah, bdk2 PD menang.
madey kalah, najib menang.

pye:rudz said...

apa boleh buat? deme suke yang itu katenye...

Fa-T said...

ahaha....

tenggelam timbul... tapi selalu tenggelam..

abgBro said...

bro...lu bayangkan Isa sound kt Najib camni...kalu ekau tak calon kan den...den pocahkan rahsio ekau dongan ZZ di PD dulu...hahaa

mau tak kecut teloq Najib bini Kak Ros tuh...madey pun tak dapek nak nolong nyooo...haa!

azhar said...

mari kita tengok siapa yg kena

amalhaj said...

oghang dok tolok komang gak yang menang.... monang sorak......

am.shila said...

Best juga bang Pyanhabib artikel "nota bagan pinang"...
Mohon keizinan untuk letak alamat blog bang Pyan pada blog saya, terima kasih...

sniper said...

kah kah kah bapak sibotak kalah kah kah kah. makin lambatlah sikutty tu mampus nampaknya kah kah kah

dariana said...

bagan pinang dibelah dua
adakah senang membasmi ISA?

isa samad orang negori
pastikan cermat bila mengundi.

undi pos belum tentu halanya
alangkah bagus 'bulan' menjelma..

gotahlantun said...

pokok bonzai yang ini dah bercambah dahannya.....haha..

ubilepih said...

PD bandar tentera darat.ha..ha..ha..Lantakkkkk

mamai said...

macam tak cukup selamat ajer

akiart said...

jgn gaduh2.....

zhfr said...

macam dua-dua tu, menang sekerat, kalah sekerat jer

AnakMerdeka said...

Yang depa dok bising sbb UMNO letak Isa sebagai calon kenapa lak?

Bukankah jika UMNO buat kesilapan, ianya akan memberi kelebihan kepada pembangkang? Sepatutnya hangpa gembira.

Satu lagi, inilah yang dinamakan kesederhanaan dalam UMNO. Walaupun Dr Mahathir bagi pendapat agar jangan letak Isa, tetapi bila rakyat nak juga Isa, maka pemimpin tertinggi terpaksalah letak Isa. Dalam PAS, walaupun presiden nak buat sesuatu, tapi bila Nik Aziz kata 'NO' maka semua kecut perut.

Mungkin juga ini petanda bahawa ISA tidak boleh dihapuskan..:)

www.anak2merdeka.blogspot.com

semut api said...

tahniah ISA
takziah TUN

Syahrul Helmi Mohd said...

tak peduli..

fikiranlicin said...

mereka gila...biarkan kita rakyat merawatnya...

abuyon said...

saudagar yang menang

Gandum® said...

Isa samad vs Mahathir Mohd = FACEOFF!

KUNYiiL said...

salam..
tq lu pose kat umah gua..
skang gua raya umah lu..
k..salam 'id firti ...err dah smbung pose ke?
bagan pinang? yg pasti si iblis yg menang sbb ada yg dah barai...hehe

iDAN said...

Percaturan yang menarik!

jane said...

salam pyan,

bekas menteri tut tu jugak yang dicadangkan!!! meluat!

siti abdul said...

mari kita tenggelamkan sabut yang tinbul itu ...

speckurosaklagi said...

undi..

penanggah said...

biar la si luncai terjun dngn labu2nyer bro Pyan... lannntakkkk diorang laa nak begasak....

noorlara said...

kalau kita ada kuasa dan berada dipuncak kita kate ayam itu itikpun tiada sape akan menyangkal tapi kalau kita sudah bukan siapa-siapa silap cakap org ingat kita gile....bak kate Nabil...lu fikirlah sendiri

cicitHJHASSANu said...

yang sorang bekas mb 22tahun...
yang sorang bekas pm 22tahun...
2-2 gile babi....

addyaholix said...

selamat hari sabtu. dan untuk esok, selamat hari ahad @ hujung minggu.

zali said...

lu silap tuu...

percaturan umno adalah menang-menang...isa menang che det pun menang...

yang kalah cuma pas...

DeeN said...

Agak-agakkan, siapa yg patut jd pemenang sebenarnya dan siapa yg harus jadi pengalah? Hehehe!!

Shahrulrock said...

Saya bukan penyokong mana-mana parti dan tidak pernah mendaftar dengan mana-mana pertubuhan.Saya hidup berdasarkan apa kehendak saya, apa pemberian Dia.Saya akur,saya yakin yang Dia telah mengatur hidup saya tanpa perlu saya "mengipas"mana-mana parti.
Saya BENCI dengan manusia-manusia bongkak yang sentiasa mencari salah orang lain tanpa mahu menerima sedikit kebaikan yang di taburkan.
Saya juga BENCIkan manusia-manusia yang kononnya lebih Islam dari Islam orang lain masih lagi mencarut dan memaki-maki,meludah dan menjilat kembali.
Saya juga BENCI sang pemerintah yang akan terus bersiaran di kaca tv dengan menunjuk-nunjuk lebam di leher akibat kesan tumbukan.
Saya simpulkan begini :-
"Lu akan bercakap yang bukan-bukan kerana lu belum berkuasa.Cuba lu sudah berkuasa...adakah lu akan bercakap yang bukan-bukan juga? A cakap B tak bagus, B cakap A tak bagus, habis tu siapa yang bagus?"

abu muaz said...

Lompat apek lompat.... haiyaaa, lompat ..haiyaaa.

Apek sanggup datang tengah-tengah malam buta kerumah tuuu... kenapa ya?

Independent blogger said...

syokk betoii kalu blog ada nama..tulis lima,enam perkataan... berduyun-duyun masuk nak komen...