Wednesday, February 4, 2009

hemm!

1.
di mahkamah tinggi shah alam, sirul azhar memberitahu, dia sekadar `kambing hitam yang harus dikorbankan' untuk melindungi `mereka yang tidak berada dalam mahkamah'.
2.
di putrajaya, `empat adun perak sertai sidang akhbar najib'

* hasilnya: tumpuan berjaya dialih ke perak!
* 16-17 februari hujah penutupan kes altantuya sebelum hakim membuat keputusan. (tetapi huru-hara di perak akan lebih jadi tumpuan, hemmm!)
* khabarnya, adun behrang dan adun changkat jering tersepit masalah rasuah rm180j. kes mereka akan disebut di mahkamah syesen di ipoh pada 10 februari tetapi ada pula pihak sanggup jadi tuhan penyelamat, jahanam!

21 comments:

H.E.H said...

Politik mengikut bahan permainan politikus, kalau baik jadi baik
kalau jahat jadi jahat..

Nizam.Ariff said...

jahanamkan mereka, bro...

pemandu teksi said...

drama ada 2 watak..
1 watak baik dan 1 lagi watak jahat..
gua pegang watak baik.. najib mongol pegang watak jahat..

a.k.u.p.e.n.t.o.i said...

bertuhankan pangkat dan berkiblatkan harta..

azhar said...

Oh..!!Malaysiaku

..n.e.l.a.y.a.n.R.A.S.A.. said...

orde baru politikus usang, lapuk, habuk, mabuk....

Pyanhabib said...

heh,
ramai jadi jahat!

nizam,
jahanam!

pemanduteksi,
`lu pegang watak baik..'

akupentoi
lingkup malaysia!

azhar,
demi tembolok sendiri

nelayanrasa,
...dan korup!

aloy said...

kalau gua,,gua akan honarkan lagi benda yang mampu menghindarkan gua dari honar..

Pa'chik said...

jangan salah orang yang menipu... salah kan diri yang tertipu...

bukan salah nya letak pada pencuri
dah memang kejenya kena mencuri
sungguh mereka jujur pada diri sendiri

salah ada pada kita ini
yang tak pandai jaga diri
tidak menghargai apa yang diberi

ini untuk kerajaan pakatan rakyat[???] perak

abdullahjones said...

selamat kembali. :)

Nasionalis said...

Buat lupa hilang ingatan.
Bollywood Anwar setahun berpanjangan.
Angkuh lupa memutar penipuan.
Pandai sorang dia perasan.

Nizar derhaka pada sultan.
Tidak hindarkan teguran.
Main kasi 999.
Buta sejarah dan alpa perhitungan.

Ngeh-nga tempat kesetiaan.
Pada mereka beri kesetiaan.
Sepupu dan chin peng kekeluargaan.
Maka Kg Baru Cina diberi bantuan.

Ngeh-Nga diktator penuh kedegilan.
Cakap mereka saja utamakan
ADUN lain diketepikan.
Exco melayu bodoh tak ada fikiran

Dgn kontraktor cina makan komisyen.
Ahli parti naik kemarahan
Nak berhenti Fong Po Kuan
Yang lompat itu kawan

Baru sekejap pegang jawatan
Besar kepala bukan kepalang
Ini patut jadi sempadan
UMNO pun perlu kesedaran

Lupa rumah ini siapa tuan
Ketuanan Melayu penuh pengertiaan
Bukan rasuah yang bangkang tuduhan
Perjanjian dilanggar tak pedulikan

Sampai masa hilang kesabaran
Rakyat bawah dalam kemarahan
Terang2 Melayu diketepikan
Bila dihina, kita suarakan

Takpe kita dah jumpa akhiran
Masuk penjara kerana Anwar kejuburan.
Dah jauh dari tumpuan.
Krisis ekonomi perlu perhatian.

Jake's Daughter said...

Dunia politik mmg kotor...

Fa-T said...

ahaha.. tergelak aku.. kambing hitam... mesti ade yang putih.. mana yang putih... mungkin putih tu tak berbulu di kepalanye...

matakucing said...

apa khabar yb2 semua

benludin said...

katak yg melompat tu bagi makan kucing je..

pye:rudz said...

itulah yang dinamakan taktik diversion. dah banyak kali main dah taktik nih...

Nasirudin Anjud said...

Tender terbuka untuk ambil alih kerajaan Negeri Perak. Dapatkan dokumen tender di.....

http://nasirudinanjud.blogspot.com/2009/02/tender-untuk-perolehan-pemerintahan.html

Nara Rentaka said...

Dah telanjang tapi masih cuba nak sarung tutup..
Suap bagi kenyang..
Biar kita kebulur.. berterabur..!!

ubilepih said...

Jahanam yang layak di sula je bontot mereka...langsung tak takut tuhan punye jahanam..setan pun kalah dengan jahanam ni

junainah said...

humm...ramai yg masuk politik utk jaga perut sendiri, perut isteri2 perut keluarga sendiri, perut anak2 ikan..

tapi tak ramai yg masuk politik utk tlg isi perut rakyat yg terbiar tu..

bila rakyat dah masuk BERSAMAMU mula la gelabah hulur hamper yg diorang da tak larat nk makan, yg menyemak d pejabat.

dariana said...

1. siapa pengembala kambing hitam yg bodoh itu?
2. sidang akhbar di putrajaya, mengapa ngan najib?

* sul perak jadi kambing kuning?

* 16-17 feb- moga valentine dari letupan.

* kekuncu united menyelamat spesis yg dituduhnya perasuah sebelum ini. SPRM, anda sakit?