Sunday, November 15, 2009

lelaki urban lurus bendul


`Sejak 2007, mereka mendapat `kasih sayang’ Persatuan Penulis Nasional (Pena) yang sudi menyediakan mereka lantai, tiang, bumbung dan dinding percuma selain halaman rumah yang sedia ada, dengan syarat selesai acara, apa sahaja yang bernama sampah hendaklah dikutip. Sebolehnya, setengah inci puntung rokok pun, terutama yang berbau cengkih, dipupuslupuskan!
Siapa makhluk Sindiket Soljah? Sindiket Soljah adalah kelompok lelaki kreatif lurus bendul, yang dengan sombong mendakwa mereka `lelaki urban’.
Jika ada kalangan penulis atau aktivis sastera Kuala Lumpur tidak tahu akan kewujudan kelompok ini atau apa berhalanya `lelaki urban’, yang saban bulan mengambang menghidupkan aktiviti malam Sabtu di Rumah Pena, mereka tidak cool!'

*lelaki urban lurus bendul? pegi jengok kolum `luar pagar' gua dalam mastar online, di sini

19 comments:

Nabil Fizri said...

gempit!

hai said...

wah! abang tlg promote diorang ke??caya la bang...abg memang cool!!!

abgBro said...

PYANHABIB pernah berkhidmat sebagai wartawan dan penulis di Unit Sastera, Utusan Malaysia. Beliau kini pencen makan gaji sepenuh masa...Mstar

urban2 haa!

hans said...

lelaki urban memang lurus bendul

dariana said...

Allah itu indah, Dia sukakan keindahan. mari kita sama2 cintakan keindahan.

nahmy said...

urban ke turban ??

azhar said...

Kisah Luar Pagar sindikit soljah agak menarik..

Maskara diharap bukan hanya untuk ditempek di wajah sahaja..

satu suntikan pop dalam sastera atau sastera yang dipopkan??

sekadar bertanya..

tahniah bro pyan utk promosi sindekit soljah nie..

Pipiyapong said...

Keh keh keh...

Ajami Hashim said...

tengok tak tunjang sa'adah??? haaaaaaaaa???

mamai said...

budak budak soljah nie bila nak pie berperang algi

relevan said...

Begitu gaya lelaki Urban ni yer..

bijen m. said...

lu pon kool.
wah wah.

Sam Ahmad said...

Eloo Pyan,

Gua mintak maap kat lu, pasal gua ada buat silap ada libatkan nama lu.

Mintak ampun dan maap. Kalo boleh ake sembahkan sembah derhaka kat ko.

Aku dah betulkan,lihat http://perakexpress.com/www/2009/11/16/taf-berjaya-panggil-mea-culpa-kembali/

Maaf

Sam Ahmad PerakExpress.

Abdul.Fatah.Firdaus (affah) said...

pop pop.

ryann said...

jejaka jejaka hebat tuh

mamamin said...

hero-hero malaya .. kewl jerk!!

Danielle_Corleone said...

ya. mereka mmg cool. :-)

Koishie said...
This comment has been removed by the author.
Koishie said...

mahu jadi urban jugak, tapi tak urban2 pun... :) apapun, sy suka sindiket ini..