Wednesday, September 17, 2008

mamat khalid-u-wei saari-nasir jani dan finas

sepohon rambutan indah kepunyaanku di tanjung rambutan
filem pendek u-wei saari yang dipreviu pada tahun 2006
merupakan `kali terakhir' saya singgah ke finas. manakala
menjejak pemikiran mamat khalid pada selasa 15.9.2008
adalah `kali paling terakhir' saya ke tempat tersebut.

saya yang boleh berulang-alik ke finas dengan berbasikal
(dekatnya kediaman saya-finas), berasakan finas semakin membangun
bangunannya. terfikir, jika tidak kerana diamuk-pecah-pintukan
nasir jani si rebel itu pada dekad 80-an dahulu agaknya bangunan finas
tidak membangun seperti hari ini.

* jika `kali terakhir' saya singgah ke finas kerana u-wei saari
maka `kali paling terakhir' pula adalah kerana:
`brade, gua datang finas kerana lu' kata saya kepada mamat khalid.

12 comments:

pye:rudz said...

kau suka mamat khalid ke? (dalam konteks hasil kerja yang aku maksudkan)

daLyaanoon said...

ada orang fikir....ntah apa ntah filem mamat khalid tu...
kalau tanya aku...lebih baik tgk filem mamat khalid yang kritis dan ada nilai dari tgk telenovela melayu yang tiada kesudahannya...sekejap baik,minggu depan tgk gaduh balik....

one love said...
This comment has been removed by the author.
one love said...

abg, saya datang ni ada hajat...

nak tunjuk satu menda!
pejam mata dulu! heheehhe

http://tempurungpecah.blogspot.com/2008/09/untuk-pyan.html

spesel saya curik dari blog dia.

20sen!

benludin said...

mamat khalid??

haha...gua suka Man Laksa..!

kulupSakah said...

mamat khalid sebenarnya pengkritik sosial..zombie kg.pisang pun bnyk elemen2 kritis!

nak tulis pasal dia pun bole...lain kali noo

Ajami Hashim said...

bro pyan,

dah abis ker tgk dvd koleksi MK oleh aku yg mcm bagus2 tu? ahaks!

lu rock bro!

mamat khalid said...

pyan dulu pernah pakai kot putih bowtie merah hehehe atau baju merah bowtie putih?

GAFARO said...

assalamualaikum
bro slam perkenalan
gua minat mamat kalid
tengah tunggu estet nak keluar ni
gua minat mamat punya fikiran luar kotak
razak mohiden? ntah macam mana la dia dapat prof?
hasil kerja....malas la nak komen
gua bukan arif sangat dgn orang filem

ilovebudu said...

saya suka duadua

DonCorleone said...

salam bang!

Mohd Jayzuan said...

lu pun bes brudda! gua masa kecik kecik ingat tgk TV ada muka lu bersajak. sampai gua dah besar skang ni duk teringat!