Sunday, October 19, 2008

nota kecil kepada perdana menteri - iii

tuan perdana menteri,
tuan berhak rasa terbakar
tuan berhak naik angin, malah
tuan berhak bantai cukup-cukup
itu `spesies' yang hampir pupus!

31 comments:

azhar said...

opera politikus yang mau pencen

Danielle_Corleone said...

Kasihan tuan perdana menteri ini. mewaris gerombolan yang pincang.

Kerajaan Rakyat said...

Salam Pyanhabib,

Kesian dia,
Padan muka dia.

donmny said...

TUAN

1. patutnya dia pulas + tarik telinga anak + menantu dia dulu.

2. lepas tu terus duku + ketuk kepala che det + muhyiddin pula.

3. tapi nak buat macamana, anak + menantu dia dah korek + cungkil telinga + mata dulu, daripada dia.

donmny said...
This comment has been removed by the author.
kikiEy said...

pm~

kasihan sama dia kn.

mamat khalid said...

kalau pyan jadi pm, semua filem wajib ada bahasa isyarat kalau takda ianya akan dianggap filem tidak bermutu! tak guna punya pyan! :-@

Pyanhabib said...

azhar,
tikus!

danielle,
dia patut hangin!

kerajaan rakyat,
memang kesian.

donmny,
che det pun satu,
mengigau tak habeh-habeh!

kikiey,
dah tersurat.

mamat,
filim tamil lebih `dusyummm'
bila ada sarikata. hilang `dusyumm'
kalau dibahasaisyaratkan.

benludin said...

rasa2 dia org berdua akan bergaduh lagi ke selepas Mac2009?

Yatt said...

Brader Pyan, tak nak berlakon lagi ke? Lu kena la dgn pelem2 mcm kembara tu... heheh

ubilepih said...

Beliau juga patut melepaskan Angin,untuk di hidu oleh spps yg sudah mau pupus itu:)

weed and bandages said...

nota yang tak payah signature.

pye:rudz said...

hahaha...
tuan cuma tidak berhak merampas hak rakyat.

daLyaanoon said...

kalo bantai biaq cukup-cukup!jgn bg kesian,

kalo dapat bantal syok plak tidoq!

orangjahat said...

yg epnting adalah kita.
klu die pincang, die memang dah picang...
masalah sekarang, adakah pengganti
kerajaan yg sekarang ini adalah teramat tidak pincang? itu persoalannya... yg saya ingin kemukakan...

MagnusCaleb said...

lima nak masuk satu
satu merayu hajat
yang empat nak melipat
yang tinggal tidur merempat

:)

ku tak sempurna said...

kata ngr demokrasi...
takkan tuan PM nak emosi...
bapak segala Islam Hadhari...
takkan nak tunjuk itu kuku besi...

ehehehehehe :D

Water Lily said...

Tuan PM
sudah-sudahLAH

Lepas pencen,tulis blog pulak oke.

Bolehkan bro Pyan?

pemandu teksi said...

selamat berhari raya bro pyan walaupun dalam keadaan bengang terpaksa menyambut dengan orang-orang yang bangang..!!

Pyanhabib said...

benludin,
biar dia orang bergaduh
sampai meninggal dunia!

yatt,
main filim? tengok la dulu.
baru lepas shoot filem pendek

ubilepih,
bayangkan ia terlepas mengejut
lalu menghuru-harakan para mamalia
dalam sidang parlimen!

weed & bandages,
harap nota dibaca

pye:rudz,
semoga tidak kena
lahanat seketurunan

dalyaanoon,
sebagai rakyat, mula-mula
kita cari nasi kemudian
cari bantal, selesai masalah!

orangjahat,
di kiri atau di kanan,
politik sentiasa pincang.

magnuscaleb,
rakyat terus membangsat!

kutak sempurna,
sarapan harian rakyat
vitamin dan zat besi!

waterlily,
boleh tibai balik!

pemandu teksi,
bangang sebangang-bangangnya!

Najwa Aiman said...

sememangnya
rasa terbakar
naik angin
nak bantai orang
sesiapa pun akan begitu
kalau dapat tahu
yang dia kena buang kerja
dengan notis lima bulan!

Abdul Hadi said...

PM tuan,
Sampai bila senyum berbungamu
akan mengisi kaca TV

Sampai bila kau akan bangkit dari Zzzzzzzzzzzzzzzzzzzz
Igaumu dengkurmu
menakutkan marhein
tapi memulas bantalmu
sendiri.

j or ji said...

Tuan..

semuanya sudah terlambat untuk PM melibas.
Libas2 pun 2 hari aje suratkabar siarkan ..lepas tu dibiarkan.

one love said...

cinteekk!

:p

goth said...

pasti ada..org itu...yang pasti ada cerita..rugi TUHAN turun Quran tanpa cerita.... :)

aloy @ nurul said...

aku nak buat filem pasal seri perdana

farah amoi said...

najib kata pegi...che det kata mari
tp Lah kita x leh terima kenyataan

Pyanhabib said...

najwaaiman,
dalam tempoh lima bulan,
sempat perabeh stok lama.

abdulhadi,
lima bulan lagi sampai mac 2009.

jorji,
`sudah tertidur baru melibas'
(peribahasa baru, hah ha!)

onelove
cintek?
:b

goth,
bahan cerita mereka
dan saudara mereka.

aloy@nurul,
asal bahagia!

farahamoi,
jelas dan nyata

orangjahat said...

mungkin akan pincang jika
tidak mengamalkan politik islam..
kene guna Islam!
thats the point!

SANIBOEY said...

Biar apapun, akan ku tabik saudaraku ini saat dia meninggalkan takhta kerana pemimpin akan terus memimpin sebagaimana kita setiap seorang. Salam Pyan. Lama tak dengar berita. Harapnya sihat walafiat.

marhaen mat ruzi said...

aku dan a.g.i yang buat kau minum teh cina. ada ingat ka?