Sunday, October 12, 2008

dua catatan kecil

1.
tuan perdana menteri,
tuan sudah habis, tuan sepatutnya
diam tidak bercakap apa-apa lagi
lagi tuan bercakap, lagi tuan dimangsakan

2.
ada kutipan derma
bantu utusan malaysia
hadapi saman rm30 juta.
utusan disaman rm30 juta?
berapa untung bersih tahunan
syarikat akhbar paling mahal
harganya itu? rm100j? rm200j?
aduh, malunya aku!

19 comments:

Danielle_Corleone said...

hehee. mereka sudah habis duit mungkin. :-p

Najwa Aiman said...

Akhbar yang harganya paling mahal pun tak ada duit ke?

kulupSakah said...

bekas pekerja utusan wajib menderma tau, osman tikus..kah!kah!

kulupSakah said...

cerita2 hantu dan misteri mesti dibanyakkan lagi dlm mastika..(bukan mcm masa lu dulu)

gmbr artis tepi kolam mesti ditambah dlm mangga dan manggis,

urtv mesti didesign seperti katalog artis pemikat vvip..

baru bole bikin duit!

goth said...

lain cerita org2 perempuan bila beli ikan...lain makna org2 lelaki di kedai kopi...lagi la lain pak2 menteri kerajaan maupun pembankang bila bercerita...10 yg dtg...tak tentu 1 rugi...

farah amoi said...

terlajak kata x leh undur...
sape ler bermurah ati nak kasi derma tu

kot ler kalau depa untung pun dok kongsi ngan kita

hafiz said...

mereka kata saman 30 juta menghina utusan melayu. mereka kata penghinaan itu adalah penghinaan kepada melayu. hahahaha
mereka tak tau harakah, keadilan, siasah, semuanya bahasa melayu. hahaha mereka masih dengan rasis mereka. mereka masih dengan totok mereka. mereka masih tak tau apa itu malaysia. mereka ba wau dal wau ha!

benludin said...

selepas ni paper utusan tiada lagi gambar2 sbb nak jimatkan dakwat

one love said...

30 juta?

rasa2nya, teresa nak kongsi tak dengan kita?

hehehe

Master Yoda said...

Kah kah kah

Saman lagi ini akhbar...

Bagi bankrup trus....

Kasi bungkus......

Kasi jadi abu ini akhbar..

Kah kah kah

KASUT KASURIN said...

mangga sbg majalah yg paling "ke hadapan" negara, patut dikeluarkan 2x seminggu bg memenuhkan kantung Utusan Group

Prachai said...

Utusan Malaysia -

akhbar paling hina yang pernah kubaca;

tulisan sampah merata;

meracuni minda; meloyakan selera;

melacurkan diri demi wang tak seberapa;

mengapa?

aku lebih rela menjadi buta;

daripada membaca;

tulisan bertuba - semuanya dusta;

dari mereka;

yang memuja kuasa, dan harta;

yang akan hilang apabila roh kita dicabut olehNya.

j or ji said...

Derma kat mesjid aje sudahlah...
Utusan dan ahli politik sesama sibuk nak kutip derma...tak habis2 menyusahkan orang.

amey ahmad said...

surat khabar utusan tu penting ooo.., buat bungkus nasik lemak.. huh.. nak baca? baca yang bungkus nasik lemak tu dah ler.. hehe..

weed and bandages said...

nasi lemak pun dah ilang lemak dibalut dengan paper macam tu.

spyz said...

salam raya brader..

kutusan melayau ni ingat kita masih hidup di zaman british.
kononnya memperjuangkan suara melayu..
tapi itu LIMA PULUH TAHUN DULUUUUU...
halo kutusan.. buat selet lepas berak ajelah ko ni sesuainya..

daLyaanoon said...

sudah LAH habis,

ada juga langau2 kata...tulah pengorbanan...

LAH dah tersembam...ter'tomoih' hidung...
pengorbanan si Luncai..

ubilepih said...

ha..ha..ha..bro gua punyer negeri lagi terrer kena saman 60juta dgn tokeh balak...mampusssss

azhar said...

utusan malaysia jadi Bank Kerap...