Sunday, December 13, 2009

gua rasmi sekolah budaya, meh!



tiada guruh tiada kilat tiada petir tiba-tiba gua disambar rasmi sekolah budaya rakyat. ulang: s e k o l a h b u d a y a r a k y a t.
pulok dohhh!
* sambil picit dahi, sebijik kepala nampak membeSAR!
tahniah kepada gua...
* lalu dengan bangganya anda dialu-alu bertembang di kuale. datanglah.

29 comments:

Duniaku said...

moh kite ke kuale pulak...moh rame-rame...moh kita jenguk..moh kita nengok..moh kite...

Abdul.Fatah.Firdaus (affah) said...

jauh. hmm.

Shemmi said...

meh kite ke kuale! sambil teh lakse!

matakucing said...

ada potong reben ker haha

Bijen M. said...

gua jumpa lu kat sana.
berkali kali dah gua jumpa lu kat rumah pena.
tapi gua malu malu.
hahaha.

amalhaj said...

ingat doyan luoh ghupernyer kobo tojon, GOBOM bunyinyer....

SyawaL said...

InsyaALLAH boleh pegi

abgBro said...

hohoo resmi meresmi ni udoh rupe YB pulok mike ni yeop...mike jgn mel0mpat udoh la yerr...hehehee

SarjaN yO said...

tahniah,tahniah abg pyan...xnak jemput hamba ke???huhu

love wooden shoes said...

wah en.pyan ke kuale kita wei..
welkam to da royal town..
jgn lupa pekena laksa pak ngah yer...n cendol sekali..

JimAlifSiin said...

1.UREKA ni apa?
2..bertembang tu macam terbangke?
3...siapa sebenarnya yang suruh beli poster tu?

Pyanhabib said...

duniaku,
`moh' tu mari atau pergi?
wa tak reti speking kuale. wa asal taiping, bahasa taiping pun wa tak reti, wa reti bahasa kebangsaan je, hah ha!

abdulfatah,
dekat di hati!

shemmi,
`teh lakse'? ade teh lakse? pulok dohh!

matakuching,
entah. janji diorang tak suruh wa pakai kot!

bijen,
ha!

amalhaj,
`ingat durian luruh rupanya `kobo tojon' `GOBOM' bunyinya'
kobo tojon sama gobom, gua tak reti la.

syawal,
datanglah.

abgbro,
heh he!

sarjanyo,
semua dijemput.

lovewooden,
jangan la semua orang oder laksa dan cendol sama wa, kang memulas perut wa kang, kalang kabut majlis kang, ha!

jimalifsin,
wa mintak diri sat, tih tih tih...

muhaimin sulam said...

merakyatkan budaya atau membudayakan rakyat. Tahniah

Danielle_Corleone said...

Jumpa sana ya abg. :-)

miezanz said...

kalo ada masa gua sampai sana... kalo gua nak begambo dgn lu boleh kot?

aku said...

ha..
dah stat resmi meresmi tu..
dh nak layak jd YB tu bro..
hahaha..

mamai said...

ada dorian tak

Fa-T said...

kalo ade gambo 'LEGEND' kasi taruk...!

DeeN said...

ke kuale makan lakse. Moh kite!
Lepas neh mungkin ada jemputan perasmian lagi kot, Pak Pyan? Hehe..

nyOng.is.me said...

Wah,ruginyer tak dapat pergi sana... teringin nak menjeguk tapi kaki tak sampai. tak apalah... blum ada rezeki.
mintak2 penulis dapat post kan khabar dari sana untuk dikongsi...

speckurosaklagi said...

taniah abg pyan...

zizie ali said...

selamat bertembang...

violet said...

salam Maal Hijrah 1431H

semoga kita semua sentiasa berjaya dalam hidup dunia dan akhirat. ameennn...

elmaaniq said...

apa kata abdullah jones pasal ni?

dariana said...

pa pa pun... moga program / projek kat kuale tu berjalan baik..lancar. tahniah buat enta...

di KB kini ada hujan lebat2...menyekat gerak dan cakap.

BelalangDewa said...

Tak mau cerita panjang. Cuma nak ucap salam maal hijrah. Lu pi mana cuti maal hijrah..?

pye:rudz said...

besar punya!
besar punya...

lonelyroseblack said...

salam sabtu- 19 disember... :)

lanterajiwa said...

Ralat : Aturcara di poster ada kesilapan typo di ruangan aturcara. Sila rujuk aturcara di bawah.

Aturcara :

11.00 pagi - 6.00 petang : Graffiti oleh Raduan Norudin, karikatur oleh para kartunis, jualan produk seni. (masuk percuma)

8.30 malam : Persembahan teater, musik dan puisi. *Bagi menampung kos pementasan, masuk adalah dengan membeli poster Tembang Di Kuale bernilai RM10.00.