Tuesday, February 2, 2010

a samad said dan dr zhivago

kenapa a samad said mengulang baca novel dr zhivago setiap tahun?
apa istimewanya novel karya boris pasternak ini hingga diulang baca a samad said? apresiasi mengenai novel dunia ini akan diadakan di auditorium majlis perbandaran subang jaya (MPSJ) pada sabtu ini, 6 februari mulai pukul 9 pagi hingga 1 tengah hari. sasterawan negara ini akan menyampaikan ceramah bertajuk: `mengapa saya mengulang baca dr zhivago setiap tahun?'. pergilah. sekadar gambar hiasan. tidak ada kena mengena dengan sesiapa sahaja yang tiada dalam gambar, yang kebetulan turut serta pekena teh atau tidak.

19 comments:

benludin said...

tak tau sbb apa pak samad ulang baca.....

tapi...pilem dr.zhivago mmg best...klasik..

KiLaT said...

tak pernah baca. tapi nak tau pasai apa....

~KiLaT~ azam nak khatam 2 kali setahun.

Abdul.Fatah.Firdaus (affah) said...

tak pernah dengar. tak pernah tahu. kena research ni.

kelompen said...

apa sebab kerana nya apa?
nak jugak tahu...

Hashim Zabidi said...

Dr. Zhivago yang saya ingat (baca) tak jemu-jemu menyampaikan risalah sosialism / komunisme di Belgrade
(jika tak silap)

faqhrule said...

kalau rambut brader putih lepas ni, ada janggut putih panjang kurus sikit gua rasa dah gaya pak samad habis dah hehehe

tauficq. mohammad said...

tokey teh tarik satu!!!....

abuyon said...

salam bro,

bagaimana karya dr zhivago
digantikan dengan Al-Quran,
diulang-ulang baca dan
faham, biar dapat
makrifat

:)

Fa-T said...

rujuk lebai wikipedia.....
tampak hebat.. bergaya...

Bukan Sepet said...

Dr. Zhivirago?

Bukan virago tu moto ke?

jap. gugel jap. mak saya kata, hari ni hari bodoh cheq.
eh eh? takde?

apake..... laa salah eja rupanya.

cer try lagi skali.

relevan said...

Nampak macam ada iras..cuma rambut masih saja berlainan warna..

lorihantu said...

lain macam je jeling...

mamai said...

nak baca jugalah

DeeN said...

Sama tapi tak serupa! :)

[[~R*i*Y*s*E*s*L*a*D*y~ ]] said...

huhu..cam excited jer..
kena research ni..

j or ji said...

saya mengulang filem dr. zhivago.
Ianya sebuah film cinta yang hebat. itu saja yang saya nampak.

dariana said...

kalu kat filem omar shariff dan julie christie; dr zhivago adalah kisah cinta dan perjuangan. filem 1965.. menarik jugak.

http://www.youtube.com/watch?v=wAWrXTn5Www

ada 'sesuatu' ler tu pada novel hingga SN pak samad ulangi baca.

lonelyroseblack said...

salam hari jumaat, abang pyan.. :)

Abdul.Fatah.Firdaus (affah) said...

gambar pemikir.