Saturday, May 7, 2011

Loji radioaktif: Malaysia terbaik di dunia!

SYARIKAT perlombongan Lynas mahu humban sisa radioaktif (disedapkan dengan istilah `pusat pemprosesan nadir bumi') ke Malaysia dan mereka tidak melupuskannya di negara mereka sendiri (Australia) meskipun telah mendapat kelulusan. `Ternampak' dua alasan selamba mereka memperbodohkan Malaysia (dan rakyatnya): 1. Malaysia `tempat terbaik di dunia'.
2. ... `paling utama adalah rakyatnya'.

8 comments:

kampungku said...

Malaysia terbaik untuk org asing yang kaya-kaya ,yang nak buang sisa toksid kekayaan di tanah malaya...Kampung hanya "tinggal nama", sebab org kampung miskin.,kampung jadi tapak nuklear! Musnahkan kampung sebab tak byk undi!

b.tan said...

terbaik yang akan bikin terbalik......

Fa-T said...

betul-betul rakyat paling utama!

symhash@gmail.com said...

bahananya bila org politik hanya RM didahulukan,rakyat yg bodo diutamakan(masa p/raya)tahun depan depa dah start jenazah menteri2 malaysia dikebumikan sekurangnya saiz sebesar mini stadium,kerana....nak bawa duit/harta masuk sekali...dan sekarang,,,,,,rakyat sedang mengungkit kesilapan yg sengaja direka dan klu gagal lagi pakatan rakyat....aku tuntut dengan ALLAH bahawa vaku teringin nk tengok depa di MASYAR nti....

s.a.m.y said...

Kerna pemimpin kita sel radioaktif bijak celiknya sudah tak berfungsi.

adzuadgila said...

bak kate pak hishammudin rais,ramai sgt ahli cerdik kangkung,masing2 tunjuk pandai mempertahankan,mengkaji dan bersetuju malaysia memang sesuai dijadikan tapak penanaman nadir bumi,hakikatnye,masalah power window proton slalu rosak pun belum siap kaji lagi.

lepatpisang87 said...

salamualaikum ... ni komen saya terpulang pada anda semua menilainye. bgi saya kematian osama adalah peracangan us untuk memusnahkn ngara2 islam. mengape saya berkata bergitu? sebenarnye tiada bukti yg sahir yg mengatakan osama mati .matiye osama pun berlaku berdekatan dgn pangkalan army pakistan .. mustahil pihak pakistan tidak menyedari kedatgn beliau sehinga us mengata pakistan menyebunyikan osama.ni akan nmenyebbkn hubgn pakistan dgn us blh tercalar dan blh tercetusnye peperangn.jgn la kita salahkn sape2 dlm hal ni selain us.. mari la kita berfikir n mengkaji dari sejarah lama ..org kristian telah bermusuh dgn org islam dari dulu lgi sewaktu pemerintahn salahuddin al ayubi semasa perang salib dan inilah masa beliau membalas dendam....

Hasmora said...

rakyat didahulukan
pencapaian diutamakan
hak hak hak kahakk
hhaaaakkkkkk tuihh