Monday, April 27, 2009

nota kecil kepada tun mahathir

tun mahathir, kawan saya minta saya jadi calon bebas bertanding lawan tun di pilihan raya kecil penanti. mereka kata saya boleh menang, sungguh! saya tidak tahu sama ada saya mahu menangis, marah atau ketawa terbahak-bahak.

45 comments:

matakucing said...

uih..bio betol? nnt kempem baca sajak osman tikus "kemana 2.7 bilion"

~♥ UmmiAnni ♥~ said...

kalau betol Abg Pyan nak bertanding lagi senang kami nak promote ... cuma nak tanya Abg Pyan bertanding bawah tiket parti apa..?? hehe

undilah Pyanhabib..!!

pye:rudz said...

belum cuba belum tau brader...

alhusseyn said...

Apasal ngadu kat Mahthir? Mahu minta dia sponsor kah?

Water Lily said...

Cepat bikin banner/poster.

Undilah Pyanhabib!

benludin said...

mungkin gua terpaksa jadi pengundi hantu untuk mengundi lu di sana..

haha!

[[~R*i*Y*s*E*s*L*a*D*y~ ]] said...

waghh..PArti mANer 2 Bro..

aku said...

mmmmm...
isk isk isk...
he he he he..

memang lu bole menang..
gua serius bro..

Awang Muda said...

sumpah... pyan habib vs mahathir, gua undi pyan habib.

ini baru rock brader. lu patut masuk. tak yah join mana-mana parti pun tak apa.

nanti lu menang, gua buat parti. apa macam? ada beran?

dariana said...

bila kita sokong enta jadi calon bebas vs mahadewarey, kalu menang jangan pulak enta melompat macam tok brahim p.mas= katak gomak.

katak o katak kenape kau tak panggil ujan? camana ku nak panggil ujan, ulau nak makan aku....

amalhaj said...

wa caya lu
lawan tetap lawan

Qarmadharma said...

ketiga-tiganya sekali

ya, saya pasti

tak perlu talian hayat

~PakKaramu~ said...

Salam,

Salam perkenalan daripada Pak Karamu

bumilangit said...

maaf brader pyan, tak sempat nak tegur masa pentas152 lalu.

kalau brader bertanding kat penanti, boleh jadi TKM 1.

wow!

zurina omar said...

comelnya nota kecil nih
;)

Fa-T said...

usha wajah pak pyan pun dah tau.. BEBAS... MERDEKA!!! ahaha tergelak...

abgBro said...

sapa kawan yg suruh lu bertanding tu bro? haa!

kulupSakah said...

kalu lu bertanding gua akan join madey dan buka kotak2 rahsia lu yg gua simpan sejak aa... sejak..aa..
sejak zaman lu mencopet dulu..

azhar said...

pyan masuk pilihanraya..

madey masuk hospital..

pyan menang piliharaya..

madey masuk mana pun tak tau laa..

mau bertanding calon bebas pakai lambang apa bro??

hai said...

Wah,ramai penyokong,tapi jangan penyokong bawa rebah...papepun Bro,malam ni buat solat istikarah...
wassalam.

Pyanhabib said...

matakucing,
yes, kena pinjam sajak osman tikus!

ummi,
kena pakai tiket bebas!

pye:rudz,
nak cuba acu try test tengok! heh he!

alhusseyn,
kalau dia sponsor...

waterlily,
mana gua nak korek sen bikin baner?

benludin,
tak payah jadi pengundi hantu, lu terus saja jadi hantu!

riyseslady,
parti cap kunci cap payung cap bas cap buku la gamaknya!

aku,
emmm... isyyy... gua pun tak percaya ni...

awangmuda,
lu undi gua, gua menang, lu bikin parti? canteeekk!

dariana,
orang suruh lompat, gua lompat, orang kasi RM20 juta gua amek. lepas amek gua blah, hah ha!

amalhaj,
:) ha!

qarma,
:) heh he!

pakkaramu,
salam.

bumilangit,
kenalkan diri lain hari. tk

zurina,
comel? :)

fa-t,
hah ha!

abgbro,
sapa kawan tu? entah!

amirnazrin said...

bang,dah jadi tkm1 nanti nak mintak projek boleh.nak buat kuari la.hahaha

jasadbeku said...

Nota kecil yang bermakna besar :)

a.k.u.p.e.n.t.o.i said...

brader...lu tamaw msk perkampungan orang asli utk berkempen?

mohamadkholid said...

saya sokong!

guru besar haneem kaydeen said...

ha kompem betanding tak ni? orang nak buat bisnis tshirt muka abg pyan ni hehe..mesti meletop!

Pyanhabib said...

kulup,
kotak? waw!
lu main jauh-jauh sikit...

azhar,
hah ha ha!

hai,
ramai yang kaki perebah!

amirnazrin,
lu dah mintak projek, ni yang seksa gua ni!

jasadbeku,
:) :) :)

akupentoi,
itu sajak lu ada ingat? keh keh keh!

mohamadkholid,
siap!

gurubesar,
boleh jual kat pokok demokrasi daa...

nami o fish said...

canggih la pyan,

pasni jadi menteri...okeh?

Najwa Aiman said...

Why not?

pemandu teksi said...

zaman skang letak saper pun mesti menang punyer klu nak lawan BN nih... huhuhu.!!! gempak..klu menang leh bukak 1 lagi istana budaya kat penanti nun...

matcomot said...

lu mau bertanding?
sudah bersediakah untuk memaki hamun sesama manusia.............

tidak takutkah nanti kemaluan anda ditayang di khalyak ramai oleh pihak lawan.....

Mamai said...

Bro kalau bertanding aku sokong kalau terpaksa mendaftar kat penanti aku sanggup.....aku boleh tolong pasang bendera tanpa sebarang bayaran bro serius nie

Mamai said...

Bro kalau bertanding aku sokong kalau terpaksa mendaftar kat penanti aku sanggup.....aku boleh tolong pasang bendera tanpa sebarang bayaran bro serius nie

Awang Muda said...

Brader pyan, gua menang tak masuk sangat dengan parti-parti ni.

Maksud gua, kalau lu menang, gua buat parti makan-makan. Apa macam?
Bukan saja mengeteh, menyendol pun boleh. Gua bawa cendol pulut changkat jering punya.

Weed and Bandages said...

hang p penanti ramai yang menanti. ok kot.

muhaimin sulam said...

pls, jgn lawan dia mcm tu.

daLyaanoon said...

setakat ni brader dah dapat lebih kurang 30-40 undi...

2 belum baca sajak lagi...

sajak berjudul "aku menanti Madey di Penanti"

fadz said...

cayalah!

siti aurora said...

brader, gua akan sokong habis2an. bukan selalu orang macam kita dapat peluang membuat sesuatu selain dari bercakap dan berkarya sahaja.

kotak14 said...

Thursday, April 30, 2009
madu yang dibuang,sebelum habis sepahnya......

aku terpanggil untuk menulis kisah ini.lambang persaudaraan dan persahabatan aku pada seorang sahabat bloggers.Jumaat lepas,heboh di akhbar akhbar utama,kisah seorang pengendali blog "pahangdaily"disaman sebanyak RM 2 juta atas tuduhan fitnah.Saman ini telah dibuat oleh Saiful Bukhari Azlan.Mangsa kononnya yang diliwat Dato Seri Anwar Ibrahim.

Pada jumaat lepas,aku ada menghubungi rakan rakan bloggers yang lain,apakah bantuan yang perlu diberikan kepada bloggers berkenaan "cucu mat kilau".Sayang seribu kali sayang,rupanya sahabat bloggers yang lain cuma ada kesedaran berpolitik.Tiada kesedaran sosial sama sekali.

Begitu juga sikap para pemimpin PAKATAN RAKYAT yang lain.terutamanya DSAI sendiri.Seorang bloggers yang membersihkan nama DSAI dilayan seperti seorang pelacur tua yang tidak mahu dibantu sama sekali.

Kemana perginya peguam peguam PKR didalam membantu "cucumatkilau".Adakah hati saiful izham,latifah koya,shamsul iskandar telah dibutakan dengan sedikit kemenangan.Dimana sikap kemanusiaan DSAI dalam membantu "cucu mat kilau".

Perbualan telefon aku bersama "cucu mat kilau"sebentar tadi menjelaskan segalanya.memang sah tiada bantuan,sama ada sokongan moral,bantuan nasihat guaman tidak ada langsung.

Beginikah sikap seorang peminpin yang langsung memperdulikan nasib seorang yang membela maruah DSAI sendiri.

Begitu juga sikap para sahabat bloggers yang lain.Sehingga posting ini ditulis,tiada sokongan dari sahabat bloggers sama sekali.

buat semua bloggers network,masih ingatkah kita dengan deklarasi semasa penamaan calon permatang pauh.dibawah khemah sambil menikmati asap rokok,mee udang dan nasi.Kita sama sama berjanji,untuk membela nasib rakan bloggers yang lain.

sayang seribu kali sayang,deklarasi berkenaan kita dilupakan.semua semakin hanyut dengan dunia glamour masing masing.Kita mula lupa daratan.menganjurkan berbagai majlis hi-tea dan pelbagai majlis cari glamouryang lain.

Kita mampu menebalkan muka memohon derma simpati untuk tembolok sendiri ketika berjuang ats nama parti.tapi kita lupa rakan sendiri yang kini terkontang kanting memohon simpati dan sokongan moral.

Jika beginilah sikap kita,yang lebih pentingkan tembolok sendiri,majlis hi-tea dan sebagainya..adalah lebih baik,kita para bloggers,pemimpin pakatan rakyat membuat pertunjukan sarkis.menjadi badut di pentas diketuai DSAI.

Ayuh,buka minda,buka mata hati...seorang rakan kita "cucumatkilau"perlukan kita semua dikala ini.Beliau bukan meminta wang ringgit,sebagai pejuang seperti beliau.Pamerkan no akaun di laman blog bukan pilihan.Beliau cuma perlukan sokongan moral.

berkenaan bantuan guaman,biarlah DSAI dan pakatan rakyat uruskan.

matcomot.

h+A>z(w)=@xN said...

alamak, bang pyan mau berpolitik juga kah?

bentang MANISfesto yang MANIS-MANIS di bibir dulu ya :-)

Pyanhabib said...

najwa,
ha!

pemandteksi,
bayangkan, letak tunggul pun boleh mena!

matcomot,
apasal kena maki-maki? lu takut?

mamai,
tukang pasang bendera? terima kasih terima kasih terima kasih!

awang,
hah ha!

weed,
terus kasi penalti, ha!

muhaimin,
heh he!

dalya,
jadilah!

fadz,
dalam kepala:
tap! tap! tap!

siti,
hah ha ha!

kotak 14,
ada madu tak orignal. penuh gula yang memudaratkan kesihatan.

h+A&q,
manis-manis dibibir? heh he!

Rozlan Mohamed Noor (RMN) said...

salaam singgah, teruja dgn nota kecil Apakah kalau ditulis tangan dengan pen berdakwat merah akan lebih terkesan.. cuba!

Satu undi untuk pyan! saya kompom satu

h+A>z(w)=@xN said...

lunak disampaikan,
manis didengar,
perit untuk dilaksanakan.

manisnya manisfesto :-P

bang pyan tidak perlu bermanis2.
cukup sekadar kopi o sechawan
di kedai kopi.

Jasadbeku said...

layan aje sajak2 bro...
pendek tapi pedas!
teruskan,bro!

kita perlu hidup,brader...:)