Tuesday, April 7, 2009

nota kecil kepada nizar jamaluddin

saudara nizar,
ahli politik yang kalah, telah selamat kerana kalah tetapi ahli politik yang menang, tidak akan selamat sepanjang tahun. berhati-hatilah,
ular berada di mana-mana menyusup melingkar dengan mata menyala!

28 comments:

H.E.H said...

tambah lagi satu...
kena jaga 2 wilayah yg berdarah

donmny said...

...setuju tanpa sebarang kompromi lagi

Fa-T said...

terkejut sang ular... mungkin tikus berhati naga dibelit..

ubilepih said...

Ulau belengko dalam Seluor!!!

Alias Mohd Yusof said...

BN kalah, Salah siapa kali ini?
Pak Lah dah turun, takkan nak salahkan Pak Lah.
Dakwaan selama ini yang mengatakan orang tak suka UMNO dan BN adalah kerana Pak Lah sudah tidak boleh pakai lagi.
Pak Lah telah jadi lembu korban orang UMNO, tapi UMNO tetap kalah juga.
Jadi kekalahan di Bukit Gantang dan Bukit Selambau hendak salahkan siapa. Adakah kerana orang tidak suka sebab Najib jadi PM?
Atau adakah Mahyudin Yassin yang salah kerana telah mendesak Pak Lah turun dari PM?
Atau adakah Mahathir yang salah kerana menyibuk berkempen, dia lupa orang Melayu sudah tidak suka dengan dia? Dia hanya lebih perasan.
Jadi sapa nak jadi lembu korban UMNO kali ini? Yang pastinya Najib tidak akan sanggup hendak menghulurkan lehernya untuk disembelih.

dariana said...

tahniah ds nizar...anda sebenarnya mengalahkan najib dan mahathir....
dgan satu batu anda melastik dua teloq di dalam tangan umno bn.

matakucing said...

berkidmatlah wahai Yang Berhor.. eh Yang Berkidmat

one love said...

nizar pun boleh jadi ular jugak... ular plastik.

hehe

Qarmadharma said...

ya, terima kenyataan

siap sedia dgn kritikan seperti sebelum turun dulu

great power come with great responsiblity

pye:rudz said...

selamat menjalankan tugas dengan baik.

nami o fish said...

bagus la hang ni.dengan satu sentence boleh execute seluruh meaning cerita.

best2!

congratz nizar,selamat buat kerja.

azhar said...

falsafah...falsafah

Danielle_Corleone said...

Bos. ada sajak istimewa di blog saya. hahahaha.

Awang said...

Puitis sungguh sampai gua pun tak faham siapa ular.

Osman Tikus gua kenal

BENGAH @ SERLING said...

Ada bebagai jenis ular
Bahaya didalam belukar
Berkepala DAP itu tegar
Ekor asli kena diputar

Mamai said...

Jumpa ular katok umno dan BN dulu,
lepas ni yang menang kena kerja lagi kuat amanah telah diberi kepada anda...kalau malas rakyaat katok kamu

matcomot said...

ular ?

atau lidah bercabang seperti ular yang lebih merbahaya.

adakalanya ular juga mampu menelan mangsa yang lebih besar dengan hanya membelit.

lu tidor pukul berapa sejak sampai dari bukit gantang..........hahaha.

~♥ UmmiAnni ♥~ said...

mana lebih bahaya..ular membelit atau ular mematuk..?

a.k.u.p.e.n.t.o.i said...

lu balik perak bro...wah..wah...

kulupSakah said...

ular tetap ular..tapi itu rahsia simpan dalam poket hahaha!!
itu rahsia..itu..itu! hahaha!

addyaholix said...

sinis!

Pak Nik Bekeng said...

Nizar sudah menang
so gua mau belanja
makan sup tulang altantuya
minum air berasid ppsmi
& rokok berasap pemedih mata

Teacher said...

menakutkan

Najwa Aiman said...

Memang benor, Yop. Peghok memang negeghi yang sejarahnya paling kaye. Mula politik Malaysia moden daghi negeghi ni.

Selamat Menjaga Amanah Rakyat (bukan amanah pemimpin).

Zaidin said...

teman nak ngingatkan ajer ler...YB kene jager semua orghang di Bkt Gantang tu elok2 yer...muger PRU13 nanti tambah lagi majoriti...

pEnDiTa_GiLa said...

ringkas, tepat!

[[~R*i*Y*s*E*s**L*a*D*y~ ]] said...

huh...saper yg ular sebenarnyer?
apa2 nizar kena tgk depan arr.bau tau lubang besar ker kecik..
tu baru sikit..
byk lagi halangan nyer ...

Kucing Parsi said...

ular ni ada banyak jenis, kalau ular kekenyangan dan terus tido tu bapak mertua khairy...

tun abdullah...

washeh... style