Saturday, May 9, 2009

sama itu pokok.....

pyanhabib

sama itu pokok, gua bergambar
sebelum itu pokok, hangus dibakar!

sama itu pokok, gua bergambar
sebelum itu pokok, hangus dibakar!

sama itu pokok, gua bergambar
sebelum itu pokok, hangus dibakar!


*pada 5 februari, gua tulis entri isytihar gencatan tidak balik perak hingga tercabul sendiri. pada 3 mac, gua tulis entri mahu bergambar dengan pokok puaka di pinggir dewan undangan negeri (DUN) perak di ipoh itu. dan apabila gua tercabul balik ipoh pada sabtu 9 mei (sebelum itu gua ada melalui lebuh raya pulang ke taiping beberapa jam, sempena pilihan raya kecil parlimen bukit gantang), gua terus tercabul ke pokok puaka pemberi oksigen yang nama glamournya pokok demokrasi,
lihat: C-DUNG SENI

34 comments:

guru besar haneem kaydeen said...

terimakasih abg pyan kerana sporting melayan sepasang artists gila di ipoh . lu memang tokoh seniman!

kamal sabran said...

yah nantikan versi u tube! pyan habib membaca sajak dibawah pohon :)
pertama di malaysia!!!

salute

Pyanhabib said...

cikgu,
mesti ramai yang sakit hati sakit jiwa sakit otak tengok kita terlepas bawah pokok tu, ha!

kamal,
kalau la gua baca sajak atas pokok tu, lagi parah!

abgBro said...

bro lu pegi mencabul di ipoh semalam eh..? hehe

azhar said...

glamour itu pokok...

semua orang mau bergambar..

orang glamour pun mau bergambar sama itu pokok..

bertambah glamour lah itu pokok..

nahmy said...

pokok itu, pokok kita juga..

Fa-T said...

hajat tercapai...
sebelum terbakar pokok... elok di karang dan disimpan dalam tawarikh skolah rendah...

benludin said...

gua lawat pokok getah je
lepas menoreh gua memokok
memokok dengan lasak

hahahahhaha!

(berdoa agar pokok tak disambar petir)

Nizam.Ariff said...

Bro,
Kalau tunggul pun kena korek, kita bina menara berkembar kat tapak tu... hahaha

abdullahjones said...

tebang itu pokok!

aku said...

pokoknya itu pokok..

hai said...

tanya sama pokok apa sebab goyang..nanti jawab pokok..diorang tengah tebang....

ryann said...

pokok puaka pemberi oksigen tu

MAZEMIE MAZ said...

glamour itu pokok besar
masih mampukah mengatur khabar..?

Pyanhabib said...

abgbro,
hah ha, tercabul bawah pokok itu!

azhar,
glamor!

nahmy,
pokoknya, pokok!

fa-t,
taruk dalam ilmu alam sekali.

benludin
ramai yang akan berleter kalau itu pokok disambar petir, ha!

nizam,
ha!

dolahjon,
batu api!

aku,
pokoknya, pokok.

hai,
cantekk!

ryann,
juga pemberi teduh!

mazemie,
hanya manusia sakit jiwa mahu pokok itu mamposss!

Weed and Bandages said...

dalam renung tu

pye:rudz said...

sama pyanhabib gua bagitau
gua suka karya lu
hahaha

azhar said...

apa pasal tangkap gambar dengan pokok kat Central Market pulak nie..

itu pokok demokrasi sudah kena tebang ke???

Mrkolumpo said...

mtk abg pyan buat satu sajak khas buat zambery lobang hidung serombong kapal....

one love said...

yang ini kat cm ha!

:p

mamai said...

terima kasih kerana pokok...
terima kasih kerana hormat sama pokok
kerana kita hormat penciptanya...

matakucing said...

itu pokok apa ha?

benludin said...

Hesem posing bro..ha..ha..ha
ekkk...ubi je yg baca sajak atas pokok ni...nanti bila2 lu pegi..itu pokok..wa mahu ikut bole...ayuh kita memoko dengan lasaknya

one love said...

hahahahhaha! :p

(jawapan for ur sms)

hahahaahha :p

j or ji said...

i like!

:)

edolah said...

waa bro...last-last lu dapat gak bergambar dengan itu pokok demokrasi! yang bestnya selepas lu bergambar, terus itu mahkamah buat keputusan nizar mb yang sah. hebat hebat mandrem lu beb!

otai said...

lu macam dulu jugakk..
haaiiikkkcyummm !

~♥ UmmiAnni ♥~ said...

setelah ku tenung2 dan ku telek2..abg Pyan memang sah abg Pyan..tang pokok tu ada sikit pelik..sudah tukarrr ka..??

hehehe

dariana said...

pokok = pohon.

tapi ku 'pohon' doa agar rakyat perak dirahmati Allah di bawah nizar/PR.

dilaga said...

Pyan,

apa mungkin pokok itu menjadi lebih gagah kerana misi-misi lawatan prihatian kumpulan manusia seperti saudara?

bila mau ngarang puisi pokok itu?

apa pun, tahniah kerana mengabadikannya di dalam blog..

ayushuhaimi said...

baca sajak dibawah pohon? nk search ape kat youtube? nk tgk! minat gile sama itu pyanhabib! <3

Kucing Parsi said...

macam cerita p ramlee...

perak penuh kontroversi penuh sejarah dan penuh dengan orang hasad dengki... celaka la zambry

Amatt De'bugis said...

minta oksigen sama itu pokok....haaaikkcyuum...

Otak Delusi Pelita said...

aku penah berada di tempat tu dengan pokok itu tapi dulu dalam situasi berbeza dari sekarang.dulu pokok tu masih muda.