Friday, October 9, 2009

menjelang pembentangan belanjawan ii

gamaknya,
inilah keuntungan kapitalis
selepas harga rokok diwartakan
oleh kerajaan malaysia
naik DUA PULUH SEN:

1 million = 1.000.000
1 milliard = 1.000.000.000
1 billion = 1.000.000.000.000
1 billiard = 1.000.000.000.000.000
1 trillion = 1.000.000.000.000.000.000
1 trilliard = 1.000.000.000.000.000.000.000

* gua belai misai, gua lurut janggut!

21 comments:

amalhaj said...

tapi janggut same misai teman tak panjang, jadi teman usap2 ajer jadiler......

Nabil Fizri said...

lurut jangut bagi tanang
si pakar ilmu hisab

ZULKIFLI BIN MOHAMED said...

Salam Pyanhabib,

"saya fahami apa yang tersirat di balik yang tersurat tu",

"kadangnya saudara punya pemikiran melebihi kami yang lain".

Fa-T said...

Lurut... Moga cepat panjang.....

abgBro said...

baca blog lu bro membuat gua cucuh sebatang lagi rokok...wakakaka

akiart said...

quartrillion
quartrilliard
quintillion
quintilliard
sextillion
sextilliard....

benludin said...

billion...
billiard..
snooker...

dariana said...

حاسبوا انفسكم قبل ان تحاسبوا

" hitung2 dirimu sendiri sebelum kamu dihitungkan"

jutajutajutajutajuta.......dosa.pohon ampun.
ciput ajer pahala...... tambah biaq jadi jutajutajuta......

pemandu teksi said...

gua pulas stering jer laa..!!!
1 trilliard bikin 1 malaysia menggeliat...!

donmny said...

tuan

aku mahu jadi pemimpin, aku tak mahu jadi marhain lagi.

NEOFISHY said...

urut janggut tapi masyuk xpe bro...kalu x masuk? tuh yg jadi masalah kita semua tuh...hehehe

relevan said...

Roger bro..urut janggut ke lurut janggut ni..adakah sama makna?

gua tak ada janggut bro..gua usap DADA jer.. :)

aku said...

hui banyaknya angka..
yg gua selalu tgk dlm paper pat angka je..

shaniza said...

salam...
pakat-pakat boikot rokok la..
baru putih biji mata kapitalis!

hai said...

apakata haramkan terus je rokok tu dibumi malaysia camna...ada setuju???

mamai said...

alahai bro yang kosong tu pun tak dapat kalau dapat pun kita dapat tengok ajer

pakteh man said...

Salam,





Di anjung sebuah surau, sambil menunggu waktu Isyak, tiga orang sekawan bersembang. Macam-macam hal dibualkan, dari cerita Tsunami di Samoa, gempa di Sumatera sehinggalah ke PRK Bagan Pinang.





Pak Samad: : Eloknya PAS tak payah bertanding di Bagan Pinang. Bagi ja Isa Samad menang.





Haji Sulaiman: Hish, mana boleh Pak Samad. Tak boleh dibiarkan Umno ni menang percuma. Kena ada lawan.






Wak Lebai menyampuk : Yalah Pak Samad, PAS tak menang pun takpe, ini perjuangan dakwah.





Pak Samad: Kawasan ni kampung halaman Isa Samad, ramai saudara mara dia di sana. Dia pun pemimpin lama berjasa, bekas MB pulak tu. Banyak kelebihan Isa ni nak menang.





Wak Lebai: Atas kertas memang Isa calon favourite. Tapi dalam keadaan Umno lemah sekarang ni, tak mustahil berlaku kejutan. Orang Cina sama India dah tentu undi PAS.





Pak Samad : Kalau PAS menang pun tak jadi apa pun. Kerajaan Mat Hassan tak tergugat pun, masih ada majoriti di DUN. Patutnya PAS tak payah bertanding, sokong ja Umno demi kesatuan Islam.





Haji Sulaiman yang berdiam diri sejak tadi mula bersuara: PAS kena tentang Umno selagi dasar perjuangan Umno ni belum berubah, perjuangan kebangsaan Melayu. PAS pulak perjuangkan Islam.






Pak Samad : Kan Umno pun perjuangkan Islam macam PAS jugak? Cuma Umno berjuang bil-hikmah, tak bising-bising macam ayam, bertelur sebiji riuh sekampung.





Wak Lebai : Islam Umno ni tak ori, Islam plastik. Dulu Islam Hadhari, sekarang ni buat mazhab baru pulak, mazhab 1Malaysia.





Pak Samad: Hish wak ni, janganlah pulak nak memandai. 1Malaysia ni bukan mazhab. Ini gagasan PM kita, nak satukan rakyat Malaysia. Tanpa mengira parti, bangsa atau agama.





Haji Sulaiman : PAS dan Umno ni sampai bila pun kena berlawan. Dasar perjuangan berbeza sangat. Satu ke kiri, satu ke kanan. Macamana tak berlawan ?





Pak Samad: Tapi Haji, dasar perjuangan PAS dan DAP pun sangat berbeza, macam langit dan bumi. Macamana pulak tu, dengan Umno PAS kena berlawan, tapi dengan DAP boleh pulak PAS berkawan?





Belum sempat soalan Pak Samad dijawab, azan Isyak pun berkumandang. Haji Sulaiman, Wak Lebai dan Pak Samad bangun mengambil wuduk.

tok ggawo said...

murah kan aje rege rokok tu, sekupang je sebungkus, gerenti mampos kilang rokok.

kilang mampos, gian pun mampos, penanam tembakau tukak pos.

aik ! ye ke ?

moon said...

sediakan rokok yang lagi baik
he he he

AnakMerdeka said...

Bila harga rokok naik, kaki rokok mengeluh.
Bila harga arak naik, kaki arak mengeluh,
Bila harga mas kahwin naik, sibujang mengeluh,
Bila harga 'ayam' naik, si kaki 'ayam' mengeluh.

Kita boleh memuaskan hati seseorang pada satu-satu masa, tetap kita tidak boleh memuaskan hati semua orang pada setiap masa.

www.anak2merdeka.blogspot.com

iDAN said...

PAS dan Umno ni sampai bila pun kena berlawan... itu namanya demokrasi!

jangan lebih-lebih lawan udah!