Thursday, October 29, 2009

perkhemahan 1malaysia

1. ada pihak yang bangang menuding jari, menyalahkan murid-murid sekolah yang menyertai perkhemahan 1Malaysia sebagai punca jambatan runtuh. kata mereka jambatan gantung yang menerentangi sungai kampar, perak tersebut runtuh kerana murid-murid melompat-lompat di atasnya. ceh!

2. pihak yang bangang ini sememangnya penuh kebangangan kerana kalau mereka tidak bangang mereka akan tahu bahawa jambatan gantung tersebut (yang dibaca sebagai projek mi segera, perabeh bajet hujung tahun!) tidak sepatutnya runtuh (selain kuasa tuhan) walaupun dilompat-lompat bapak gajah atau dilalui kereta kebal sekalipun!

*gua macam bangang dengan stail cuci tangan ini, lihat (begitu mudah) di sini dan bandingkan sini

*takziah buat keluarga tiga murid yang meninggal dunia dalam tragedi perkhemahan 1malaysia.

35 comments:

usoPkuChai said...

bila serum kapitalis sebati dalam darah, ikhlas pupus dalam setiap pekerjaan, manusia hilang nilai diri..

tapi kita boleh buat apa pyan?

abgBro said...

bangau oh bangau...mengape engkau kuruss...haa!

Nabil Fizri said...

jambatan yg bodoh mungkin
hua3

amalhaj said...

1malaysia vs 2perak
2mb 2speaker 2sidang 2exco 2bini huhuhuhuhuhu ini kat maner pun ader.
teman setuju ngan Nabil Fizri
abis dah mengkome seme tuding jari

benludin said...

lepas ni bagi kontraktor tu buat jamban je.

semua tender jamban bagi kat dia sorang.tak tau la kalau lepas ni jamban pun roboh sebab budak2 melompat

azhar said...

Jamban tan itu membina dirinya sendiri..

akram izamy said...

wtf reason...yang pelik lagi...mana pi orang-orang tua berakal yang bertanggungjawab kawal pelajar2 tu..dengar citer ada dekat 25 org cikgu..tak kan sume pi pancott...pelik...

gemagong said...

kenapalah yang bangang2 tu tak cakap sepatutnya jambatan ini hanya boleh menampong berat 10 kilo dan tidak di benar telompat2...

takziah buat keluarga yang kehilangan orang tersayang

benludin said...

bro, gua tambah nasi.sedap juga ada petai:

"tender akan dibuka kepada kontraktor-kontraktor kelas f 1malaya bagi membuat papantanda. papantanda itu wajib berbunyi begini "awas! jangan melompat-lompat di jambatan ini". semua papantanda itu nanti akan didirikan di kedua-dua penghujung semua jambatan diseluruh negara bagi mengingati penduduk 1malaya akan bahaya ketika melintasi jambatan."

tauficq. mohammad said...

benda buruk dah berlaku semu nak lepas tangan...dah nama nyer pun manusia...

speckurosaklagi said...

kalu tak ragut nyawa konfom tak jd isu..bila dah ragut terus cuci tgn..

saya rasa la..

Abdul.Fatah.Firdaus said...

bangang. betul betul betul

Fa-T said...

yang salah ialah cerucuk konkrit jambatan... ntah mane cerucuk tu lari....
mari kita dakwa cerucuk tu

ujang said...

bapak salahkan cikgu..cikgu salahkan budak, budak salahkan kengkawan (melompat macam borguk)...kontektor jugak yang kenyang...SPRM siasat betul2,ada penyelewengan dakwa mereka!...takziah kepada keluarga mendiang.

pye:rudz said...

dah makan, berak berterabur. ptuih.

mamai said...

stu malaysia di bodohkan keran seorang yang bodoh

jo said...

masa nak pergi hiking dulu, ada lalu pos dipang ni..budak-budak tu ada yang telanjang bulat masa kita lalu..

Panglipulara© said...

Manuskrip setebal beberapa inci bertajuk JAMBATAN BODOH ini ditulis oleh SPeRM, dilakonkan oleh GURU BESAR, PPD KINTA SELATAN dan JPN perak, dipentaskan untuk rakyat 1malaysia, sayangnya lu xdpt kontrak jadi editor untuk karya bodoh ini...

relevan said...

Salam bro Pyan..
Ada yang bangang ada yang bingai ada yang pokai..
Jambatan siap kontraktor untung..tali berayun..

ubilepih said...

Puak2 ni amik mudah je...tolol belaka...kalau kena batang idung sendiri baru tau...
takzIaH kepada mangsa

azman shah said...

blh bagitau sape dia yg banggang tu

Shemmi said...

dengar2..
ada tender buat jambatan baru x?
sy nk try..

huahuahuah...

JimAlifSiin said...

masih pelik kenapa kontrektor tidaak ditahan?
kalau di eropah jubur kontrektor ini bukan panas
tapi sudah di tangkap kes bunuh.

-Tukar Tiub-

akiart said...

kesan kemudahan utk rakyat yg tak dikenakan tol

KiLaT said...

gua tak bangang. gua BENGANG!!!!

-KiLaT-
bengang tengok bangang.

Duniaku said...

yang salah tu..BANGAU...
perkara biasa di negaraku..tunjuk sana..tunjuk sini...salah sana...salah sini....

acap said...

salahkan jambatan!

@LiYaNNuaR said...

salah sorg daripada 9 org yg tdahulu selamat adalah anak member sya.. syukur alhamdulillah.. dipanjangkan umur...

erm.. jambatan tu salah tak??? huhuhu

terompahkayu said...

ni semua sebab rasuah!
tak payah salahkan budak2 lompat2la... tanahla... sama2 kita kasi tukar!

kuyie said...

ntah ape la nk jadi....

Malaysia said...

A quite good story..

don't forget to leave your comment in myutusanmalaysia.blogspot.com

Wani-dsp,
My Utusan Malaysia

Penanggah said...

memang cilakak.. nasib baik budak2 tu tak didakwa kt mahkamah sebab melompat.. kalau tak lg sengal..

semut api said...

gua ingat hujan pun silap jugak la...pasal apa dia turun time budak2 buat camping...

* ..bangau oh bangau..*

zizie ali said...

kalau tak melompat bukan budak-budaklah namanya.

Mr. Sham@poksey said...

si kontraktor tu kan puak diaorang.. sapa nak g tangkap...? kalau kontrator tu puak PR, lama dah kena tangkap, kena soal siasat, takpon ada lagi kes yang jatuh bangunan neh.

sekarang ni paling aku meluat pasal kes cikgu yang juga kaunselor di salah sebuah sekolah di Inanam, Sabah yang ditangkap kerana meliwat 7 orang palajar. Cam senyap jer. Peliwat tu aku kenal dan pernah berurusan jual dengan dia. Dia pernah dinobatkan sebagai kaunselor terbaik peringkat kebangsaan. Mungkin sebab dah naikkan nama sabah, JPN negeri cam nak tutup kes jer. leh refer sini

http://www.utusan.com.my/utusan/info.asp?y=2009&dt=1031&pub=utusan_malaysia&sec=Jenayah&pg=je_06.htm&arc=hive