Friday, December 26, 2008

sains & matematik dalam BI: nota kecil kepada gapena

tuan gapena, siapakah yang menjadi batu api @ tukang hasut yang tiba-tiba gapena dilembu-cucuk-hidungkan untuk saman kementerian pendidikan? setelah bertahun-tahun murid-murid sekolah kampung, ibu bapa dan guru-guru dibebalkan dek pembelajaran sains dan matematik dalam bahasa inggeris, tiba-tiba apa kejadahnya gapena berkokok? kenapa gapena tidak menayangkan kemaluan sebagai anak jantan sejak awal dahulu, sejak ura-ura pembelajaran sains dan matematik dalam bahasa inggeris akan dilaksanakan? apakah masa itu gapena sedang kenyang dilembukan dengan tanah, rumah dan aset bernilai ratusan ribu ringgit malaysia? apakah kerana kepentingan perut dan kroni terjejas maka hari ini gapena berani ugut kementerian pendidikan sedang mangsanya adalah murid-murid sekolah kampung yang otak tempurung kepala mereka dibebalkan sebagai bahan uji kaji? (dan kapitalis tersenyum mengira untung cetakan buku teks!)
sekian.

28 comments:

ryann said...

pening budak-budak

Ajami Hashim said...

siaplaaa abg pyann kena ban kat MASKARA!!!

larrikkk!

azhar said...

gaduh la korang...

heretic preacher said...

yang kusutnya budak2 la, nak kena tune balik kepala nanti...apa kejadah haram jadah

guru besar haneem kaydeen said...

why..whyyy..whyyyyy...

kulupSakah said...

fukaimak!!
lembu penjilat yang ketagih garam marah sebab timba garam dah kering..aku sendiri dapat saksikan bebudak jadi bangang di sekolah..babi2 tu tau hapa?

Hulubalang Derhaka said...

Kehkehkeh..
Budak sekolah jadi ulat, diorang jadi racun perosak..!!
Bunyinya macam membantu.. tapi hakikatnya perangai macam hantu..!!
Sampai merangkak bebudak tu semua membaca dalam pemahaman BI yang sebenarnya tak faham langsung tu.. Nak seiring dengan kemajuanlah katakan..!! Sudahnya jadi macam ni pulak..!! Mak bapak pun tumpang pening.. Manakan tidak, makin bertambahlah kos-kos pembelajaran angkara 'racun perosak' ni..!! Yihaaaa..!! Makan batu cicah garam laa lepas ni..

Penulis Kami said...

sejak dulu lagi sistem pembelajaran kat malaysia nih x seimbang...jadi sepatutnya dari dulu lagi gapena dah berkokok dah...tapi mungkin betul kata saudara, mungkin periuk nasik mereka sudah terancam, sebab itu mereka baru berkokok...kokokan yang sedikit pengecut mungkin...hmmmmm

Ahmad said...

Cuba kau org tgk.Apa yg terjadi ni sebab buat keja x pikir dgn otak.klu ada otak pun BEKU.SIAPA BOLEH BAGI TAU BERAPA BYK DUIT DAH HABISKAN UTK LAKSANAKAN 2 MATAPELAJARAN NI DALAM B.I?

DeeN said...

Balun diorang cukup2, Pak Pyan. Biasa neh. Huh!!

Amer Yusof said...

5 tahun kena tunggu baru nak saman...hahahaha...gapena cam nk wat lawak..tp at least dia tak sesat di hujung jalan, jadi bolehlah balik ke pangkal jalan...

cam mana kalau gapena baru nak saman www.moe.gov.my (laman web pun dalam inggeris) lagi 20 tahun...masa tu, anak-anak org gapena dah mula mintak kerja kat DBKL kot. hehehe.

abg pyan..sy telah menulis panjang lebar pasal PPSMI kt blog sy...mau tak berapi. tp sy pun lambat...dah 5 tahun br nak bising.

ab geldofg said...

:)

pipiyapong said...

ok yang ni pula gua serah kat lu kasi sikat..

pemandu teksi said...

Gua masa sekolah rendah perkataan inggeris yang gua tau..I LOVE YOU, THANK YOU.. FUCK YOU. maknanya haram jadah 1 pun gua tak tau..!

kulupSakah said...

GAPENA- GAbungan PEnulis/PEnakut NAkmampus..

daLyaanoon said...

6 tahun baru tumbuh kemaluan?

A Mum Of Three Mohd said...

Apa juga yang terkena palitan TAIK... baunya, pasti akan dapat dihidu selama-lamanya.
Gapena... sekarang cuba berlagak hero tapi bau taiknya tetap penghor!!! Spray le dengan penwangi apa sekali pun.... tak dapat menghilangkan baunya!!!

Kerajaan Rakyat said...

Salam dan tahniah saudara Pyanhabib.

ubilepih said...

GAPENING

a.k.u.p.e.n.t.o.i said...

hhahahha....hancur..hancur..

~♥ UmmiAnni ♥~ said...

inilah yg dikatakan bodoh sombong..cerdik pandai dah kasi warning awai2..buat bodo jek..dgn sombongnye depa buat jugak...

la ni masing2 nak jadi hero..ada yg nak jadi suparman.. bontotman.. spenderman..yang pasti semuanya cam lahabau asik nyusahkan orang..

dariana said...

GAPENA jangan jadi TONTO. tolong orang nak tipu orang.
Jong pecah You kenyang.

zeqzeq said...

ooh yer..ada Masyuk ada cakap kerr..

a.k.u.p.e.n.t.o.i said...

slamat tahun baru bro....muharram datang lagi..

amirahsyuhada said...

sudah terlambat, nasi dah jadi bubur.

Najwa Aiman said...

Oooo... GAPENA tu Gabungan Penulis Nasional ek? Ke... Gabungan Penulsi Bahasa Melayu Nasional? Eh... silap... tu GAPEMELAN... hehehehe...

saat omar said...

Ishk tak baik cakap orang macam tu...

h+A>z(w)=@xN said...

diam mereka dahulu kerana akur
lantang kini kerana apa, ya?

benar abg pyan,
kini mereka lapar
barulah ingin keluar
memburu sesuatu isu
dijadikan mangsa baru