Tuesday, March 10, 2009

`bajet mini'

60 bilion ringgit malaysia diperuntuk dalam pakej rangsangan ekonomi
(enam puluh bilion ringgit duit malaysia? waw, malaysia kaya!). kalaulah 1 bilion daripada bajet yang dilihat `mini' itu diberikan kepada anak-anak yatim,1 bilion untuk oku yang tidak mampu, 1 bilion untuk orang-orang miskin tegar, penyumbangnya kalau mati, tidak perlu kapan, terus tanam dan terus masuk syurga!

31 comments:

Water Lily said...

"Sepohon kayu daunnya rimbun"

Releven tak nasyid ni dengan bajet mini bang? haha!

nami o fish said...

bajet mini adalah bajet bila kita makan megi.

kalau 60 billion tu bukan mini namanya.

itu penorehan duit awam mini.

p/s:bas mini lama2 dulu mana ek?rindu aku dengan bas mini.

benludin said...

wow!!

bagi gua sejuta...nak beli bom

azhar said...

60 ribu juta...kaya..kaya..kaya..hehhehe

Green Malay said...

RM6,000,000,000 vs RM600

kulupSakah said...

1 billion untuk buku teks percuma

a.k.u.p.e.n.t.o.i said...

mana mari itu wang?

Najwa Aiman said...

Banyak gak tu ek? Gamaknya datang dari duit yang berjaya dijimatkan dengan tak menyambung kontrak kakitangan kerajaan le tu... agaknya laaa... kakitangan kerajaan tu semua ada tak anak-anak yang bersekolah dan perlukan susu ek?

one love said...

anak2 yatim sekarang dah senang...
ada artis2 menari utk deme.
ada artis2 berlakon utk deme.
ada artis2 menderma utk deme.

hehehe rasa2nya artis2 tu senang masuk surga tak?

H.E.H said...

bajet-bajet kemut,
sapa kaya naik atas,
bajet-bajet kemut,
sapa kaya naik atas..

Pak Nik Bekeng said...

sedekah lah tu jugak weh. sedekah ko orang nak buat projek besar-besar. kalau meninggal pun tak payah kebumi juga, campak saja dalam kandang harimau sarkas.

deennasour said...

gile babenk.
60 billion bukan mini dah tu.
dah dekat nak mega dah.

Dalam Mandala Kenangan said...

teman minta sikit blh?
supaya tak makan
megi hari2!

Mohammad Hariry said...

macam tipu je bajet ni?

Fa-T said...

Mat Jenin!!

sang rakus angkasa said...

hahaha
najib...kuimpikan malaysia maju,ade je idea ko nak memajukan anak branak ko kan?

hampeh...sian org2 miskin melarat tu.nak masok tv pon payah dah,dah bangla pulok dpt coverage skarag nie.hurmm...

daLyaanoon said...

setengah billion komisen bg pegawai2 SPRM tangkap perasuah ugut duit rakyat secara terang-terangan.

ingat RM60b...

bukan 6posen!

matakucing said...

MALAYSIA KU..KAYA RAYA

pye:rudz said...

mereka menggunakan "skala" yang sangat besar barangkali brader, sehingga 60bilion adalah mini? hehehe

kotak14 said...

ala biasalah tu PUISI PANCING UNDI.

Nizam.Ariff said...

Perasan tak, pak karut politik tetiba kecur air liur / meleleh air liur bila dengar bajet tu?

Nasirudin Anjud said...

RM 60 billion bahagi 28 juta penduduk, sama dengan RM 2,142.86 seorang.

Cepat-cepat lah bahagikan sama rata.

Qarmadharma said...

pehh...kalau mati adalah perkara pokok dalam setiap hari ahli2 politik ni, tak timbul soal miskin tegar. mereka pun tak 'lalu' nak hidup kaya.

dunia ini adalah penjara bagi orang-orang beriman

Mamai said...

bajet mini yang dapat kat rakyaat pun mini saiz la jawabnya yang besar masuk poket sendiri....dah biasa dah dengan drama mereka nie.

1 billion kalau di peruntukan untuk orang miskin maka malaysia tak akan ada orang yang miskin....dari mana datangnya duit nie yer...mesti cetak kat bawah pokok pisang hehehehehehe

DrSam said...

besar dan mewah gula-gula kali ni.
orang tua-tua pesan, kalau makan gula-gula banyak sangat, boleh memudaratkan gigi.

semut kecil said...

Dijemput hadir ke majlis Retrospektif Sutradara Indonesia; RIRI RIZA yang terkenal dengan filem Laskar Pelangi, Gie, Eliana Eliana etc anjuran Fakulti Teknologi Kreatif & Artistik, UiTM.

Di Pawagam Mini P.Ramlee pada 14 & 15 Mac 2009 (Sabtu & Ahad) dari jam 10 pagi hingga 6.30petang.

Antara acara adalah tayangan 3 buah filem beliau, sessi apresiasi dan bengkel untuk pelajar perfileman.

Jadual acara boleh dirujuk di skrinfilem.blogspot.com

Jadi, moh le ke sana... =) datang, jangan tak datang... =)

Mintak tolong hebahkan sekali pada keluarga, saudara mara, ibu bapa, anak anak, kawan2 etc... =)

Maya said...
This comment has been removed by the author.
Maya said...

;)kaya..kaya..kaya...jgn ghairah sgt sampai ter-kayap udah ler..

ubilepih said...

Bro jagan lupa, sedikit..cuma sedikit dari buget itu kasi sama MEOR..dia mahu buat lagu..ha..ha

j or ji said...

mini budget tu budget rakyat.
utk rakyat mini la.

utkk depa politician,budget MEGA

Teacher said...

stressed... bila ahli politik nak mula berfikir secara kritikal??