Wednesday, March 18, 2009

brader, kita mesti terus hidup!

49 comments:

pye:rudz said...

hahaha aku dah ada DVD cerita nih... layan habiss...

benludin said...

bro,
lu boleh jual dvd KSJ kat entrance.dvd ong bak pun lu letak la..gua leh beli..haha

Yatt said...

Entah bile le nk jawab interview nih...

Pipiyapong Abdillah Hamzah said...

Woi filem feveret gua ni woi..

Anonymous said...

anak abang dah berapa kali tgk cerita ni???

saya??? hehe

cerpelai said...

Kehkehkeh..
Filem ni antara koleksi kesayangan gua..

Fa-T said...

huahua.. sambil layan burger...

Najwa Aiman said...

Adoi laaa... ada watak yang mati dalam kebakaran dalam cerita nih... teka siapa... adoi laaa...

Nizam.Ariff said...

Kenangan tu brader, kenangan...
Aku teringat org-org seni yang berpuisi di bawah tiang lampu dulu-dulu... gua tabik.

Aidi Rahimi Ibrahim said...

okey brader, lepak sana.

Awang Kapak said...

pergi saja la brader.

mana tau rezeki lu disitu. dapat copek dompet tebal-tebal, lu jangan lupa belanja gua burger di kedai imuda.

tiba-tiba bujang datang.....

jeng jeng jeng

gua sekarang guna lilin dalam rumah. bukan sebab tak mampu bayar elektrik, tapi lebih romantik.

Amin Ahmad said...

gila, gua dulu masa jumpa cerita ni terus angkat walaupun tak ada duit...

lu dah boleh nyanyi lagu yang sifu ajar tu? hehe

lu jangan lupa lagi 1, mat som!

Anonymous said...

Hey brother!
Bukan aku nak mengada-ngada
Tapi kau tahu aku pun...
Punya rasa

Ha-ha-ha-haru

Tak peduli aku tetap aku
Tak peduli apa katamu
Orang boleh kaya dengan menipu

Hey brother!
Bagaimana aku...

Kau nak halang aku
Halang mereka dulu
Tiada undang-undang
Dalam hutan batu

Ha-ha-ha-haru

Aku akan lari kalau kena kejar
Siapa yang bijak jadi orang besar
Jangan kau sedih, jangan gusar

Hey brother!
Kita mesti terus hidup

Ha-ha-ha-haru

Hey aku hidup tanpa subsidi
Tak tahu besok hidup atau mati
Jangan sedih, jangan gusar

Hey brother!
Kita mesti terus hidup

Ha-ha-ha-Haru

matakucing said...

brader pyan..jom ah turun sekali
kita nge"tehhhhhhhhh"

WanBeruas said...

..bro aku suka sangat wayang nih..kat mana leh dapat copy..wa nak beli sungguh ni..

amirnazrin said...

mesti datang..sy promote di blog sy sekali bang..ini legend punya cerita..

kulupSakah said...

brader, lu kena datang dan pakai kot macam pc album jebat

abdullahjones said...

pyan habib jual dvd depan panggung? memang kaki pirate budak ni.

Aloy Paradoks said...

gua layan filem ni masa gua kecik2 dulu...

pemanduteksi said...

macam nak flashback zaman muda2 jer ni.. nnti gua datang bawak minah rewang naik moto LC gua key..!! Moto LC dah legolah tukar teksi..hehehe!

mamai said...

citer yang best sayang kenapa tak selalu di tayangkan kat TV macam ceiter lain kat TV yer.....rasanya mereka takut ada yang terasa kot

Danielle_Corleone said...

oh bro. lu curi. pastu kesian member kita nak beli burger tak ada duit. hahaha! memori ini filem! :-) tapi gua sedih sbb lu mati. uhuhuhuh.

Ajami Hashim said...

best ker?

larrikkk!

..n.e.l.a.y.a.n.r.a.s.a.. said...

i luv u!!!

Nasirudin Anjud said...

Filem ini ada babak-babak berlainan yang diminati oleh berlainan orang.
Wa suke lagu ni dalam KSJ.


Jeritan akordian tua
Merayap di udara
Meniti di hati manusia
Yang berjalan di kaki lima

Berkaca mata hitam
Berdendang lagu ehsan
Dari kalbu sang insan
Si pemuzik jalanan
Dengan seribu impian
Berpandukan naluri
Setajam mentari

Walau dunia gelap gelita
Namun terang cahaya hatinya



Terima kasih brader Pyan tampil mengimbas kenangan lama.

Ajami Hashim said...

RUPA TANPA WAJAH
damaikanlah jiwa ini
dalam kesangsian ku terus kembara
aku hanya manusia
pasti ada yang dapat ku perlakukan
sebelum ku pergi... oh!...
tiada apa yang ku pinta
dalam dunia yang banyak meminta
aku hanya manusia
sekadar kebebasan sangat berharga
maka itu aku terpesona
terpesona... terpesona...
pada keindahan warna pelangi
rupa tanpa wajah bermain di mata
berjalan tanpa ikut haluan
wajah pura-pura bertopengkan wira
menari tanpa ikut irama
terpesona...
terpesona...
terpesona...
pada keindahan warna pelangi
LAGU/LIRIK: M.NASIR

Ajami Hashim said...

*gambar2 KSJ >>> www.muzikrock.com

Ajami Hashim said...

*intebiu osman tikus >> thecoresystemfanzine

BAZAIE AHMAD said...

gua dah tgk citer ni banyak kali.. dalam vcd tapi tetap mau tgk lagii..

SESAT DI KUALA LUMPUR...
DOSA DAN PAHALA BERCAMPUR...
TAPI KITA PERLU HIDUP..
KITA PERLU TERUS HIDUP..

TERIMA KASIH TUAN DAN NYONYA..
DOA SEJAHTERA KAMI POHONKAN..
PADA TUHAN MAHA KUASA..
TUHAN MAHA KUASA..

Cob Nobbler said...

Alamak Pyan,
Time 28 Mac ni aku berteater la.
Baru nak ajak nko tengok teater aku.
Si Bongkok Tanjung Puteri.

Rebel yang berjuang demi kebebasan.

Penah baca skrip tu tak?

N a d i a said...

musti best dpt tengok kat skrin beso, pastu kat panggung olskool pulak lagi! jelessssssss! uhuk..uhuk..

Unknown said...

sure seronok n gempak ..
jeles me....
tp me layan per movie tu syiok..

THECORESYSTEM said...

wahh!!..best,

kenangan rebel 80-an!!

imuda dgn siso jual burger..hehe

kulupSakah said...

dr sam kene kejor lintang pukang..mana dr sam? siapa izunar?

"u ni orang dakwah ke?"
"bukan dakwah sebarang dakwah, aku muslim rugged!"

sandalkoyak said...

" tak boleh,gua buat sajak,utk gua sahaja,special".

kenapa ye...KSJ tidak di siarkan di TV

PARPUKARI said...

CITE NI MEMANG BEST..AKU PUN SUKA..

Anonymous said...

Salam...betul ker best citer niey...? sorry rrr mmg tk tau..

ryann said...

memang best filem ni. sampai sekarang teringat lagu ...jiwa luka ,jiwa luka dan terpesona

jo said...

peh...
lame dah xlayan cite ni...

Azizul said...

brader, lakonan lu memang kelas.

matakucing said...

filem ni lu dapat anugerah pelakon pembantu lelaki terbaik kan..tapi gua salute lu ar brader lu pulangkan itu trofi on the spot..hahaha

**brader gua nak cilok lu punya flyers letak kat blog gua.

Jorji said...

terima kasih tuan dan nyonya.
doa selamat kami pohonkan
pada tuhan maha kuasa
pasa tuhan maha kuasa


ksj the only malaysian cult muvie.

matahati said...

gua dah ulang tengok berapa kali daa..

DuRiaN bAsi said...

semalam saya berkesempatan pergi menonton. saya enjoy dengan film ni. nakal btul osman tikus tu... memang mcm tikus lah perwatakan dia. cepat jer tangan tuuu....

Ilham Rasa said...

Bila lagi M Nasir akan buat filem macam KSJ atau yang sepertinya untuk tatapan peminat yang merindui kisah-kisah suka duka zaman / era rock 80-an

matakucing said...

haha lu tetap lincah pada satu lepas

Azyze said...

Seminggu sudah berlalu tapi feel menonton KSJ di Coliseum masih belum pudar.

Terima kasih Brother Pyan kerana sudi turun padang dnegan cast members lain. Walaupun saya tak sempat nak bersoh-seh dengan kamu, sempat juga mengetip gambar. (review sudah naik di blog saya)

Cuma sedikit pelik, mengapa tak banyak (semacam tak ada pun) wanita seusia saya yang hadir menonton hari itu? adakah kerana orang sekarang tidak suka movie 80-an sebegitu, tak ada feel terhadap cerita kemasyarakatan atau sememangnya sudah terbiasa disogokkan dengan cerita blockbuster pembodoh minda?

jom kita fikir sama2

fatah85 said...

mana nak beli cd cerita ni? last tengok kat astro. lupa dah tahun bila.

Kerajaan Rock said...

Salam brader... wa nak tanya... dalam filem kembara seniman jalanan, wa tak pasti di akhir cerita, apa yang telah dibakar oleh osman tikus ye... bakar pajak gadai ke? banyak kali wa tengok tapi tak boleh tangkap.. harap sudi menjawab....