Wednesday, March 18, 2009

dari osman tikus

dengan bongkaknya osman tikus berpesan: ``sebelum gua dihamlau, dihawau, dilahabau atau dieleh... makanya semua pengunjung blog ini dijemput hadir/datang/pergi -berambus kalau tidak suka- ke tayangan filem KSJ di pawagam coliseum pada 28 mac, pukul 12 siang, hari sabtu. sekian.''

*apa kena-mengena osman tikus menyibuk/menebeng promot filem KSJ dalam blog gua? entah!

26 comments:

benludin said...

osman tikus mesti minat tom n jerry tu..

benludin said...

insyaallah...gua akan mengembara ke KL untuk menonton KSJ...gua ajak ubilepih dan segala jenis ubi yg lain..tunggguuu...

pye:rudz said...

kirim salam kat osman tikus bro!

GABAN_KUSUT said...

'brader.. kite msti tros hidup..' haha.. wa ingat g osman bersurah kat jebat..

guru besar haneem kaydeen said...

boring lah last2 osman tikus mati lak.sebab tu KSJ tak de sekuel! :)

Fa-T said...

nak copet kat mane plak kali ni?

Green Malay said...

idup mang tikus...
i miss part mang tikus cover line cakap wallet dr.sam jatuh...time mamat2 dbkl kacau daun mang tikus basking...
wa nak datang...tapi wa ade kelas...ulang tayang la wei...

kulupSakah said...

apasal mamat yang osman tikus copet tu pakai wallet panjang sampai terjulur keluar poket ha?

deennasour said...

semacam nak cover jemput RIRI ke malaysia ari tu jerk. huhu

Ajami Hashim said...

gua pegi konsert AF7!

larrikkk!

Water Lily said...

Filem tu dibikin ketika saya masih muda remaja hingusan dan kepingin mau lari dari rumah bocor orang miskin. Konon-konon mau hijrah kl,indah cahaya,mau jadi orang kaya-kaya.

Uish! apa gua merepek ni?

Larikkkkkkkkkkk!

..n.e.l.a.y.a.n.R.A.S.A.. said...

dah lama tak jumpa osman tikus...

a.k.u.p.e.n.t.o.i said...

hey..brader bukan aku nak mengada2

kau pun tahu aku pun punya rasa...

ha..ha..ha..ha...

Atan said...

ksj.. gua tertarik dgn watak bro..tu..bukan mnasir

matcomot said...

aku suka osman tikus conteng dinding tulis sajak.

kulupSakah said...

osman tikus menang pelakon pembantu lelaki terbaik tapi melalui filem tsu feh yg tak dicalonkan sedangkan KSJ dicalonkan..

sebagai brader pyan, dia terima award tu tapi sebagai osman tikus dia pulangkan balik award tu (sori brader kalau pendapat ni salah- gua memandai2 je).. dato jins garu kepala kat atas stage..

osman tikus memang rebel!

kulupSakah said...

cameo dari kak sabariah hitam..mrs sani sudin ..

JANTAN SIAL! BUAYA PAYA!
cinta, di mana2 ada cinta!

Hasrul Halid said...

KSJ! Satu-satunya filem melayu yang 'berani'. Itu aja komen gua!

j or ji said...

best indie film ever.
cult muvi.

kulupSakah said...

nasib baik takde osman tikus fan club

warna said...

sewaktu belari mengejar pelangi
aku terjatuh rebah ke bumi
bagai daun kering menjejak tanah
luka-luka badan ku
berbisa kulit ku
aku cuba bangun
berat untuk aku melangkah kembali
ku gagahi keringat luntur
bagaikan bangunan usang tertanggal kulitnya
kaki ku berdarah pekat merah minitis
habis basah ke bumi
siku ku di penuhi pasir-pasir kotor melekat dan pedih
keseorangan terhincut-hincut langkah ku
sedang kesakitan menahan perit
sekali lagi aku di uji
kali ini lebih parah dan jijik
pakaian ku terbakar
tidak tahu dari mana datang api hitam
yang begitu kejam meratah sekulit tubuh ku
aku pasrah dengan ketentuan Ilahi
tersiksa ku hanya sekejap
cahaya pelangi yang ku kejar
dapat ku gapai
dapat ku rasa
dapat ku cium harum wanginya

TEHrasaCOKE said...

KSJ... masa filim ni ditayangkan diColisem, gua baru 3 tahun merempat diKL, slepas abih SPM.

Dan... satu-satunya filim Mlayu yg gua tengok berbayar.

Gua suka tengok babak brader MN audition dlm studio nyanyi lagu RTW dgn gitarnya...

amer zaman said...

jumpa m.nasir dah,
jumpa bro dah,
jumpa nasir jani dah,
jumpa siso dah
buat wayang pacak filem ni kat fakulti saya pun dah...

agak2 relevan tak buat tayangan filem ni, sambil panggil semua kat atas, kita borak2 dgn peminat...ama cam?

jasadbeku said...

arghhhhhh gua terlepas gi tgok!
just tgok dalam youtube jer...
brader,kita mesti terus hidup!

Anonymous said...

Looks like you are an expert in this field, you really got some great points there, thanks.

- Robson

acong said...

wa boleh ajar lu,pakai otak sikit..jadi mcm gua,jadi tikus tapi lu mesti mesti jaga kucing..brader,kalau lu nk lepak bilik belakang lepak lah,lu tak payah bayar sewa..