Tuesday, March 31, 2009

resolusi dua bukit satu batang

bayangkan:
segala makhluk ahli politik malaysia sama ada spesies pemerintah atau pembangkang, segala yang korup segala yang bangsat, segala yang berhati nabi segala yang berhati hitler, dikumpulkan ke dalam tongkang dan dibiarkan hanyut ke laut lepas, keputusannya barangkali: aman malaysia!

*bukit gantang + bukit selambau + batang ai

29 comments:

cindir-rela said...

yeah!!,...tapi belum tentu lagi aman kalau ade penggantinye(orang gile kuase tak saba nak pegang jawatan baru)

benludin said...

masalahnya selepas dihanyutkan mereka akan kembali dengan tongkang!
haha..

Pyanhabib said...

cindir,
lagu tu gamaknya.

benludin,
...dengan tunggang-langgangnya!

donmny said...

'aman malaysia".... tinggal pak mukhriz je. haha

noriskandar said...

...maka muncul pula golongan baru yang korup, yang bangsat , yang berhati nabi dan yang berhati hitler. malaysia kembali tunggang langgang.!!

pye:rudz said...

bukan saja aman, malah maju!

kulupSakah said...

eh..betulla brader!

Nizam.Ariff said...

Bagus idea tu...jom bina tongkang! hahaha...

Teacher said...

Kena bina tongkang sebesar alam.Mungkin lebih dari satu. Biarkan mereka hanyut dengan labu2 mereka. Jangan hanyutkan kita.

Nasirudin Anjud said...

kata-kata 'non-partisan' beginilah yang menguatkan semangat hamba untuk terus berkunjung ke teratak puisi ini.

nahmy said...

citer lepas tu bro...mereka akan rosakkan pulak laut!

Fa-T said...

sungguh pun dihanyutkan mereka tetap kembali... harus dibakar sahaja!

AMMOSHAM said...

batang kalau keras bisa biar perempuan-perempuan jadi AMAN!

a.k.u.p.e.n.t.o.i said...

dua bukit yg bergoncang dan satu batang yg tegang....

nami o fish said...

dua bukit satu batang.
aku rasa bunyiknya sangat erotik la pyan.
hahaha!

long live anarchy!

GABAN_KUSUT said...

Anda bertelagah kami yang sengsara.. Mungkin mereka harus mendengar semula bicara bicara M. Nasir..

"Anak-anak kitakah yang memikul beban
Kesilapan kita
Hingga dia tak kenal
Budaya canggung bangsa sendiri"

"Selamatkan anak kita
Dari padang jerangkap samar
Selamatkan anak kita
Orde baru politikus usang"

"Fikir
Selamatkah kita di tangan tukang karut itu"

BORING!!
SEMAK!!
KUSUT!!

..n.e.l.a.y.a.n.R.A.S.A.. said...

bila 2 bukit dan 1 batang disatukan...Makan lah bawang!!

Najwa Aiman said...

Siapa agaknya yang akan dapat kontrak bina tongkang tu ek?

Hussien, Abu Zaid said...

manusia bijak... mereka akan mencari jalan untuk untuk kemudahan mereka... sehingga tidak memikirkan kedudukan orang lain... jadi tidak mustahil mereka bermaharajalela di dalm longkang busuk tersebut...

amirnazrin said...

mereka yang hanyut atau kita yang hanyut dengan karenah mereka? yang pasti kita tak ke mana juge.

Awang Muda said...

lu memang hardcore. ini baru betul osman tikus

Pyanhabib said...

donmy,
hah ha ha!

noriskandar,
akan tunggang dan langgang!

pye:rudz,
aman, maju, makmur dan muhibbah!

kulup,
kulup!

nizam,
dilanggar kapal selam, ha!

teacher,
labu pun jangan kasi!

nasirudin,
terima kasih. datanglah.

nahmy,
perambat dia orang sampai artik.

fa-t,
ha?

ammosham,
:(

akupentoi,
:(

nami,
:(

gaban,
lagu m nasir, hem!

nelayanrasa,
bawang bagus sebagai antioksidan!

najwa,
belah sini gotong-royong, belah sana kasi kroni la gamaknya.

hussein,
dan longkang dihidu wangi!

amir,
mereka hanyut, kita hanyut!
(semoga kita tidak hanyut)

awang,
heh he he!
(lu patut belanja gua teh ais!)

Hasrul Halid said...

Politikus.. kalau dibiarkan bebas sangat.. 'Sidratul Muntaha' pun boleh lingkup! Nasib baik 'tak semua manusia' boleh ada kat sana!

[[~R*i*Y*s*E*s**L*a*D*y~ ]] said...

huh...takut me...
jgn tongang langgang dah ler..
politik yg dah basi...

matakucing said...

tunggang langgang, lintang pukang, pasir jerlus, senapang patah..
haih..
**off topic gambar lu 28/3 tuari meh tgk

ubilepih said...

ehhh,,,bukan kita nak lepaskan mereka ke bulan ke?ha..ha..ha

azhar said...

Cerita apa ni???Tak paham...

pEnDiTa_GiLa said...

bukit dah layut, batang dah kendur..

hahaha..

pije said...

haha.
cool.
title kita hampir sama.
:)