Sunday, March 15, 2009

lagi ipoh mali

plak di pokok demokrasi yang kena pecah sudah kena rodok, pulak!
khabar angin sepoi bahasa: pokok-pokok sekali akan dirodok selepas ini. alasan: buat jalan!
apa yang sakit hati sangat dengan pokok itu? kehijauan alam sekitar sepatutnya dijaga, biarkanlah pokok-pokok menghijau subur. jangan longkangkan pokok-pokok pemberi oksigen! kalaulah itu pokok boleh bercakap, isyyy....

*tengok gambar pergi gogel: sendawamalaysia.

34 comments:

a.k.u.p.e.n.t.o.i said...

haaaa...aku no 1...otak longkang tersumbat!

Awang Muda said...

alamak bro pyan. gua rasa diorang takut bayang-bayang sendiri la. bukan takut hantu pokok tuh.

lu pergi sound sikit diorang. apa cerita ni.

donmny said...
This comment has been removed by the author.
donmny said...

....mampukah aku yang tak seberapa cerdiknya ini dapat bertahan dalam persekitaran yang makin tinggi tahap kebodohannya.

tombak karat said...

Barulah dikatakan demokrasi bro. Semua orang mengambil tindakan atas pilihan sendiri.Tapi kat Perak Parit adala. Longkang takde yob.

Danish Andzar said...

Bro klu pun otak longkang..siapa yg melongkangkan mereka???

Hussien, Abu Zaid said...

Kita cuba buat satu pembaharuan...

Kita buat satu jalan, dibawah jalan ada longkang. Smart bukan? Tapi masih banjir otak mereka. Hahaha.

kulupSakah said...

@*%*!@@#!!

Mamai said...

dah lama pokok tu kat sana baru sekarnag cakap nak buat jalan ciss alasan basi orang umno la ni.....

kita semu tahu mereka nie dalam umno semuanya otak udang yang dipenuhi tahi

MAZEMIE MAZ said...

otak longkang
jiwa songsang
tonggang langgang
jatuh terkangkang...

Pyanhabib said...

akupentoi,
heh he!

awangmuda,
sapa punahkan plak tu, mengigau la tido kau orang, ha!

donmny,
biar kita tidak cerdik, asal kita tidak bodoh.

tombakkarat,
kat perak ada `parit' tak ada longkang, hah ha!

danish,
tukang jaga longkang gamaknya.

abuzaid,
smart tapi otak tetap penuh sampah.

kulup,
parit, lumut, lahat, dinding ada kat perak. `longkang' tak ada, otak longkang bersepah kot!

mamai,
kalau pokok itu dirodak hancur selepas ini, sah, selain tidak reti bahasa tentang alam sekitar, diaorang memang berotak longkang.

mazemie,
mazenie? haiya, lu apa bikin sikalang?

Danielle_Corleone said...

gua pun tak paham. sama pokok pun takut. hehehehe. :-p

nami o fish said...

adeh pyan,
pokok tu agak2 mengundi tak?
apa yang nak dirisaukan pokok tu?

MU kena tiau gila..tensen aku.haha!

MahadeyBersiong said...

Hari hari akhir sebatang pokok, aduh..pokok pun jadi hal.

Fa-T said...

ahaha... dah inalillah dah...
isk tak paham.. simbol pokok pun takut..
ahaha

Fa-T said...

haa nanti turun ali maju kasi roger.. bleh jumpa dahlia hana!
kalo brani bleh ayat!

Nasirudin Anjud said...

Brader Pyan,

Sekarang kena cakap sopan, salah cakap kena bawa berjumpa dengan Tuan Berjubah dan Bersanggul.
Tentang Otak longkang ni terpulang. sekiranya di selenggara baik maka takda bau dan nyamuk tak membiak.
Sebaliknya, faham-faham sendiri.

Nasirudin Anjud said...

Brader Pyan,

Sekarang kena cakap sopan, salah cakap kena bawa berjumpa dengan Tuan Berjubah dan Bersanggul.
Tentang Otak longkang ni terpulang. sekiranya di selenggara baik maka takda bau dan nyamuk tak membiak.
Sebaliknya, faham-faham sendiri.

situkanghambar said...

salam,

itu daripada tangan2 sikaki suka pecah.

ape2 pon suke pecah tapi tak suka bina

situkanghambar said...
This comment has been removed by the author.
DrSam said...

risau kalau pokok kena tebang, pengundi berhantu nak lepak kat mana?

Pyanhabib said...

danielle,
gua pun tak faham.

nami,
MU kena titik!

mahadey,
lu blog mana?

fa-t,
dahlia hana dah join mengeteh ali maju? hisyy...

nasirudin,
ya. yang peliknya ada tarikh lupus pulak. gamaknya, lepas tarikh lupus tu boleh lanyak tibai balik?

Pyanhabib said...

situkanggambar,
kaki pecah!

drsham,
kerah hantu-hantu bertenggek dalam bilik air atau atas bumbung rumah tukang yang arah pecahkan benda yang tak boleh bercakap tu.

Parpu Kari said...

BRADER PYAN! INI SEMUA WAYANG FUCKATAN RIOT PUNYA LA BRO! DIA BIKIN BELAKANG KASI PECAH, BELAKANG RAKYAT SUDAH SIMPATI LA. WAYANG ANWAR KUNYIT LA NI. LU ORANG SELALU KENA KENCING DGN ANWAR KUAT MAIN BELAKANG TU LA BRO. INI TAKTIK LAMA PUNYA. MEMANG KEPARAT FUCKATAN RIOT NI!

pye:rudz said...

tak payah cerita pasal earth hour la kalau sibuk nak tebang pokok buat jalan... (yang tak perlu)

Qarmadharma said...

jalan politik longkang, ckp longkang, mulut bau longkang

sekarang pakai cara longkang nak serang 'pembersih longkang'

Najwa Aiman said...

Kempunan balak ni... ye le tu gamaknye kot kome... Kempunan balak ni... alahai balaaaakk... balaaakkk...!

Nizam.Ariff said...

Aku syak, lepas tebang pokok, dia orang kasi cungkil itu tunggul+tanah, kasi buang laut kut... macam yang jadi kat rumah Jebat dulu...

abah alfi said...

biar depa tebang, bro..esok letak plaque tu kat pokok lain pulak..kena tebang lagi, letak lagi kat pokok lain...ulang begitu sampai habis pokok kat Perak tu...hehehehe...lepas dah abis pokok, letak kat tiang letrik pulak..

Pak Nik Bekeng said...

depa tak boleh nengok pokok yg daunnya menghijau. nasib baik disodoknya guna jentera, kalau tidak...disondolnya macam ....

ubilepih said...

kalau ity pokok di org kasi punah..mereka bedosa dgn kita dan anak cucu kita....sila pilih neraka mana mereka suka

daLyaanoon said...

bernapas dengan wap tar!

Danish Andzar said...

Pak Pyan...walaupun sy pernah menjengah blog ini beberapa hari lalu..sy sebenarnya..tdk tahu siapa Pak Pyan sebenarnya..sihinggalah ayah sy beritahu..Oooo Pak Pyan seorang yg hebat sbnrnya..terutama didalam bidang puisi..pernah berlakon filem rupanya..& mengikut kt bapaku lg.."bapaku seorang YB" antara puisi hebat Pak Pyan..syngnya saya dh cuba cari puisi trsbut diinternet tp tk jumpa..boleh ker sy buat special request pada Pak Pyan ..tulis semula puisi tersebut untuk saya buat spesial posting di Blog saya..??

siti aurora said...

aper la ko ni danish, bro pyan habib pun ko tak kenal.

tak reti ke tengok filem2 melayu! kalau nak melayukan negara, kena la tengok filem2 melayu lama seperti filem "Kembara Seniman Jalanan"...