Tuesday, March 3, 2009

pohon demokrasi

sama itu pokok gua mahu bergambar
sebelum itu pokok, hangus dibakar!

-Pyanhabib

44 comments:

Water Lily said...

Silakan bergambar bang. Buat kenang-kenangan sebelum pokok mati kehangusan.

abdullahjones said...

saya pun!

Hussien, Abu Zaid said...

Pokok itu sudah tumbang barangkali?
Atau ia sudah terkenal kerana telah hangus?

Pyanhabib said...

waterlily,
harap-harap abang sempat balik dan bergambar dengan itu pokok.

dolahjon,
gua harap boldozer tidak radak itu pokok!

abuzaid,
kalau dibakar hangus, sah, ada orang sakit jiwa hanya kerana sebatang pokok, ha!

AMMOSHAM said...

mesyuarat bawah pokok ipoh BERACUN!
meeting bawah pokok mangis BERGETAH!
cari pokok yang daunnya rendang, rendang tak berbuah katan hattan..

ChakLam said...

Bang... kalau dah ambil gambar pokok tu, jangan lupa UpLoad..

bakaq a.k.a. ~penarik beca said...

The Parliament Oak

benludin said...

jangan tersalah pokok!

haha

nami o fish said...

Sama seperti pohon Cedar di Lubnan dimana anak-anak muda berlindung menentang campurtangan Syria dan badut-badut politiknya,sama seperti resistance Basque di pohon oak Guernicanya,pohon di Perak pasti akan dikenang.

Pokok - seperti kita tahu,adalah simbol perlindungan.Seperti pokok Cedar di Beirut,pokok oak di Guernica dan pokok di Perak,kita semua meminta perlindungan dari terus dizalimi.

guru besar haneem kaydeen said...

apa lagi bro..puisi tiang pokok la satu! balik sini cepat kita boleh rakam video sekali..

H.E.H said...

Di bawah pokok kepayang, satu hari yang bersejarah.

Ntahlah....(mengeluh panjang)

pye:rudz said...

sepohon kayu daunnya rimbun
lebat bunganya serta buahnya
ehhee...

Nasirudin Anjud said...

Untuk menyuburkan Demo...Keras..I,
tanam dan baja kan pohon banyak2.

Pyanhabib said...

ammosham.
racun yang bergetah!

chaklam,
hah ha!

pak bakaq,
kena teh, jadik?

benludin,
bayangkan lu tersalah pokok,
terbongkok-bongkok lu memokok!
(kah kah kah!)

nami,
pokok itu akan dikenang dan hidup subur...

cikgu,
(nak termenangis ni...)

heh,
pokok kepayang ke tu?

pye:rudz,
hah ha ha!

nasir,
tak sama dengan pokok ru gamaknya.

ubilepih said...

IPOH dan Pokok tak dapat di pisahkan...C U under the 3 big Bro...ha..ha..wa seronok memokok

kulupSakah said...

tabik datuk nenek di pokok,
anak cucu tumpang berteduh,
cheers!

pemandu teksi said...

nak tumpang berkokok diatas pokok..

benludin said...

jangan memokok sambil bersidang di bawah pokok!
hehe

Qarmadharma said...

pak hisyam ada menulis tentang pohon demokrasi. gratis

siti aurora said...

nanti bila lu bergambar, jangan lupa lak duduk posing atas kerusi pelamin besi. baru sama cam Laksmana DO RE MI.

Zam, zam, al lakazam! Landing Time...

Ajami Hashim said...

tanya sama pokok apa sebab goyang?
nanti jawab pokok depa bersidang!
tanya sama angin apa sebab goyang?
nanti jawab angin tanyalah awan
awan nanti kata aku kandung air
sampai tempat teduh aku pun cair
lihat dalam air nampak bayang-bayang
campak satu batu bayang pun hilang


p/s: KEMBARA SENIMAN JALANAN bila nak promot bro?

Ajami Hashim said...
This comment has been removed by the author.
daLyaanoon said...

pokok itu harus ditebang bagi alasan keselamatan pengguna jalan raya

Fa-T said...

pak pyan... pa lagi.. kita pakat tanam pokok tu kat taman botanikal putrajaya... ahahahah tanam banyak2..
tu la pokok demokrasi...

Mamai said...

Kalau abang pyan nak bergambar...aku nak pie sana ambil benih pokok demokrasi nie dan akan aku biak biar terus melata dimana2...barang siapa yang telah berjaya mendapat benihnya sebelum ianya dimusnahkan jagan lupa bagi pada aku yer

Mamai said...

Kalau abang pyan nak bergambar...aku nak pie sana ambil benih pokok demokrasi nie dan akan aku biak biar terus melata dimana2...barang siapa yang telah berjaya mendapat benihnya sebelum ianya dimusnahkan jagan lupa bagi pada aku yer

donmny said...

pokoknya demokrasi.... cuba tanya orang gaji Indon anda, betul tak.

Aku oku! said...

gencatan balik perak, nak cabul ke?

azhar said...

pokok apa la tu gamaknya???

sirnik said...

saya juga ingin bergambar..

abu umairah said...

Bro, bleh bg tau mana belakang, mana depan itu pokok.

Najwa Aiman said...

Haaa... ni ceghite pasei pokok makrifat... ekekekekeke... Upload kome bile udoh bergambor tu!

kamalariffin said...

POKOKnya mas kumis harus IKLAS :)

BAZAIE AHMAD said...

jagailah pokok itu..

jangan biarkan pokok itu layu di musim hujan..
ditenggelam air di musim kemarau..

MahadeyBersiong said...

Cukuplah Zambry saja yg hangus,
jgnlah pokok itu nak dihanguskannya juga..

Pyanhabib said...

ubi,
hah ha!

kulup,
cheers!

pemanduteksi,
hah ha!

benludin,
heh he!

qarma,
ya.

ajami,
promot laaaaa!

dalya,
tebang?

fa-t,
ali maju? ha!

mamai,
cantik!

donmy,
pokoknya, demokrasi!
hah ha!

aku oku!
pokok punya pasal,
tergencat la gamaknya.

azhar,
kata member, pokok sena.

sirnik,
hah ha!

abu umairah,
sebelum ada hewey, kita selalu lalu jalan kampung. pokok getah tepi jalan selalu jadi mangsa.
mana sempat kita `menghadap' tang tu la `depan pokok' dan kita berdiri di `belakang pokok', ha! (betui?)

najwa,
upload? heh he!

kamaleriffin,
bikin shot area tu, best!

bazae,
harap2 masih segar bugar.

mahadey,
emmm...

Panglipulara© said...

pepohon demokrasi...
rendang dahannya dan semakin bertunas...
akarnya kukuh mencengkam dan menjalar...
(musim meluruh pn dh selesai, esok teman dh nk start menoreh, harap xde provokasi digerbang kebun)

Varimax said...

Dengar khabar pokok tersebut akan dipanggil oleh SPRM untuk memberi keterangan kerana bersubahat membenarkan perhimpunan "haram" diadakan. Pokoknya, ada bukti kukuh untuk didakwa...

abdullahjones said...

panglipurlara, tulisan kamu banyak yang menyerupai tulisan pyanhabib. kamu sepatutnya kredit beliau sebagai penulis asal dan lamputinggikan apa-apa penambahan yang kamu sendiri lakukan.

perbuatan mengambil secara terus tanpa memberitahu atau sekurang-kurangnya memberi kredit kepada penulis asal adalah tidak begitu bermoral.

Pyanhabib said...

varimax,
pokoknya sprm memanggil pokok? waw!

abdullahjones,
tulisan-tulisann gua dicetak rompak? mana? (ha, gua dah klik `penglipurlara' kat komen ni) yes, ada 4-5 entri gua dia cetak rompak. dua entri ada tokok tambah lagi. entri gua `surat kecil kepada sultan perak' dia sudah tambah satu ayat yang boleh `bahayakan' gua. gua budak naik tetapi entri `surat kecil kepada sultan perak' sudah dijahatkan oleh `penglipurlara', ceh!

ahmad Borat said...

penglipurlara,
'blogger adalah terdiri daripada orang2 yang kacak' kata AJ ..

setakat ensem muka..tapi fikiran tak 'ensem' leceh la bro..

mental yg ensem maknanya..setiap apa yg kita tulis didalam blog itu perlu la menggunakan akal fikiran...gua tak kisah apa yg lu tulis dalam blog lu...hak peribadi...tapi apa yg gua tengok,banyak entri lu adalah plagiat...

betul kata abdullah jones..kalau nak ambil hasil tulisan org lain,sila beri kredit...hargai penat lelah org lain berkarya...

gua harap lu edit balik entri yg mana lu ambil dari blog brader pyan..dan berikan kredit....

ia utk kebaikan lu juga...tq

otai said...

takziah bRo..
atas pemergian kerahmatullah
allahyarham Zubir..
semoga rohnye dirahmati allah
bersama-sama org yang solehh..
amin..

Fa-T said...

pakpyan kalo bleh nanti kite cari benih pokok tu kite tanam kat ali maju!!! yeehaaa... nasib bek apartment yg sy tinggal bukan kaler biru!!!

BAZAIE AHMAD said...

besarkah pohon demokrasi tu..
apa kata kalau di tebang sebagai balak dan dijadikan tiang berbumbung tempat berteduh sang pendemokrasi..